انجام ۱۳ پرواز در هفته از اصفهان به شهر نجف عراق

معاون عملیات هوانوردی فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان گفت: هر هفته بطور میانگین ۱۳ پرواز با حدود ۲ هزار مسافر از اصفهان به شهر نجف عراق انجام می‌شود.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی مصطفوی گفت: در هفته نیز ۱۳ پرواز بازگشت از شهر نجف به اصفهان انجام می‌شود.
او با پیش بینی افزایش شمار مسافران در ایام اربعین امسال نسبت به سال گذشته می‌گوید: فرودگاه اصفهان با توجه به ظرفیت مناسبی که در این زمینه دارد، از آمادگی لازم برای اعزام زائران به عتبات عالیات برخودار است.
به گفته مصطفوی محدودیتی از نظر ترمینال و عوامل پروازی برای اعزام زائران به عراق نداریم و به منظور ارائه خدمات هرچه بهتر و بیشتر به زائران در سفر به عتبات عالیات باید از طریق شرکت‌های هواپیمایی اقدام شود.
اگر استقبال مردم از سفر‌های هوایی برای اعزام به عتبات عالیات زیاد باشد و باعث افزایش پرواز‌ها شود، ما از نظر زیرساخت در فرودگاه بین‌المللی اصفهان هیچ مشکلی نداریم.
او می‌گوید: در سال ۹۸ حدود ۱۰ هزار زائر از فرودگاه اصفهان به عراق سفر کردندهمچنین از ۲۹ شهریور تا نهم مهر سال گذشته نیز ۱۹ پرواز از اصفهان به سمت نجف و بغداد انجام و سه هزار و ۲۰۶ زائر اعزام شدند، اما بیشتر آن‌ها از طریق مرز‌های زمینی به کشور بازگشتند و حدود ۵۰۲ نفر با پرواز به کشور مراجعت کردند.
معاون عملیات هوانوردی فرودگاه شهید بهشتی اصفهان گفت: از ۱۵ اسفند سال گذشته تا ۱۵ فروردین امسال و همزمان با تعطیلات نوروز، ۶۹ پرواز در مسیر بغداد و نجف با ۱۴ هزار و ۸۵۸ مسافر داشتیم که تقریبا همه آن‌ها با پرواز به کشور بازگشتند.
او همچنین پرواز‌های حجاج مراسم حج تمتع در امسال نیز بخوبی انجام شدگفت: ۱۸ پرواز برای اعزام حجاج از اصفهان به عربستان در نظر گرفته شد و چهار هزار و ۳۷۶ زائر از اصفهان به عنوان سومین استان در تعداد مسافران حج، اعزام شدند که برای بازگشت آن‌ها به کشور از طریق سفر‌های هوایی آمادگی کامل داریم.
فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی در شرق اصفهان دارای ۲ باند به طول چهار هزار و ۳۹۷ متر و عرض ۴۵ متر با ۱۰ جایگاه پذیرش انواع هواپیمای مسافربری و ترمینال پرواز‌های داخلی و خارجی است.

Sorry - Comments are closed