مرز سومار می‌تواند یکی از موفق‌ترین و بزرگترین مرز‌های بین ایران و عراق باشد

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه با بیان اینکه مرز سومار می‌تواند یکی از موفق‌ترین و بزرگترین مرز‌های بین ایران و عراق باشد، گفت: سومار دروازه‌ای برای ورود کالا‌های ایرانی به دیالی و بغداد است.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کیوان کاشفی رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه با اشاره به ظرفیت‌های قابل توجهی که مرز سومار دارد، گفت : از ۱۲ سال قبل پیگیر بازگشایی این مرز بودیم و خوشبختانه سومار از سال ۱۳۹۴ که باز شد تاکنون با کمترین وقفه فعال بوده است.

وی سومار را ظرفیت بسیار بزرگی برای کشور دانست و با اشاره به رکورد صادرات یک میلیارد دلاری از این مرز، اظهار کرد: این رکورد قابل افزایش است، اما در صورتی‌که زیرساخت‌های این مرز ارتقا یابد.

عضو هیات رئیسه اتاق ایران رونق مرز سومار را نیازمند سرمایه‌گذاری هر دو طرف ایران و عراق دانست و تاکید کرد: به زودی با مستقل شدن گمرک سومار، ظرفیت‌های تجاری این مرز افزایش می‌یابد.

کاشفی معتقد است، اگر مشکلات و زیرساخت‌های سومار (جاده دسترسی، امکانات پایانه‌ای و …) بهبود یابد، این مرز به یکی از بزرگترین و موفق‌ترین مرز‌های ایران تبدیل می‌شود.

وی از همسایگی استان دیالی با کرمانشاه هم بواسطه مرز سومار یاد کرد و گفت: دیالی حتی از دیگر استان‌های همجوار با ما از جمله سلیمانیه نیز می‌تواند ظرفیت بیشتری داشته باشد.

رئیس اتاق کرمانشاه دیالی را دروازه‌ای برای ورود کالا‌های ایرانی به بغداد دانست و عنوان کرد: بسیار علاقمندیم سطح روابط اقتصادی ما با دیالی افزایش یابد.

Sorry - Comments are closed