نمایشگاه دستاوردهای فناورانه در بصره با هدف افزایش صادرات برگزار می‌شود

نمایشگاه دستاوردهای فناورانه ایرانی در بصره در آذرماه با هدف صادرات هر چه بیشتر برگزار می شود.

به نقل از باشگاه خبرنگاران حوان، مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تلاش است تا با فراهم کردن امکان حضور شرکت های دانش بنیان و خلاق در رویدادها و نمایشگاه‌های بین‌المللی؛ بازار این شرکت ها را در دنیا توسعه دهد.

حضور شرکت‌های دانش بنیان و خلاق در «رویداد نمایشگاهی نوکاپ» در عراق هم یکی از این فرصت ها است که با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فراهم شده است و مجموعه های متقاضی می‌توانند ۹ تا ۱۸ آذرماه سال ۱۴۰۱ در این رویداد بین المللی حضور یابند و دستاوردهای خود را به نمایش بگذارند.

نمایشگاهی که در بصره عراق با هدف «تبادل اطلاعات فنی و بازرگانی و گسترش مبادلات تجاری به منظور توسعه مبادلات اقتصادی و مقایسه مصنوعات داخلی با فرآورده‌های خارجی به منظور رشد کیفی اقتصادی و رقابت سالم»، «ایجاد زمینه مساعد برای معرفی آخرین پدیده‌های صنعتی و تکنولوژی»، «ایجاد تسهیلات لازم در جهت رشد بخش‌های مختلف اقتصادی از طریق همکاری‌های دو کشور»، «ایجاد زمینه مساعد برای نمایش کالاهای صادراتی جهت رشد و توسعه صادرات این‌گونه کالاها»، «آشنائی بازدیدکنندگان عراقی با کالا و تکنولوژی ایرانی و انتخاب اصلح از میان آن‌ها»، «انعکاس نمایشگاهی سیاست‌های جذب سرمایه‌گذاری خارجی از طریق مشارکت فعال بخش‌های اقتصادی در نمایشگاه‌ها» و غیره برگزار می شود.

استان بصره به عنوان دومین استان استراتژیک و مهم کشور عراق شناخته می شود. این شهر علاوه بر اینکه تنها شهر بندری این کشور محسوب می شود یکی از بارونق ترین شهرها در زمینه تجارت و تبادلات تجاری این کشور است. به همین دلیل ورود محصولات دانش بنیان و خلاق ایرانی به این شهر می تواند مزایای اقتصادی و مالی زیادی برای آنها داشته باشد.

Sorry - Comments are closed