گمرک خرمشهر آماده تسهیل صادرات کالا به عراق از طریق دریایی است

سرپرست اداره کل گمرک خرمشهر گفت: با توجه به شروع حرکت زائران اربعین حسینی از مرزشلمچه و شلوغی مرز زمینی، تجار و بازرگانان می‌توانند از مرز دریایی برای صادرات کالاهای خود اقدام کنند.

به نقل از گزارش خبرگزاری ایرنا از روابط عمومی گمرک خرمشهر، غلامرضا نیک‌رفتار روز سه‌شنبه افزود: صادر کنندگان کالا در ایام سوگواری اربعین حسینی می‌توانند از طریق مرز دریایی خرمشهر اقدام به صادرات کالای خود نمایند.

وی ادامه داد: گمرک خرمشهر این آمادگی لازم را دارد تا تمهیدات مورد نظر درخصوص تشریفات قانونی صادرات کالا را مهیا ساخته و صادرات در اسرع وقت صورت پذیرد.

سرپرست اداره کل گمرک خرمشهر بیان کرد: همه اقدامات لازم برای تسهیل گمرکی صادرات از بندر خرمشهر پیش بینی شده و بازرگانان بدون دغدغه می‌توانند از مرز دریایی کالاهای خود را به کشور عراق صادر کنند.

وی افزود: بر اساس دستورالعمل ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ثبت تلفن‌ گوشی همراه مسافری ورودی از کشور عراق در بازه زمانی ۱۰ الی ۳۱ شهریور انجام نمی‌شود.

نیک رفتار گفت: این اقدام با دستور ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مصوبات کارگروه رجیستری وزارت صنعت و دستورالعمل معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و رییس ستاد اربعین اتخاذ و به گمرک ابلاغ شده است.

براساس تقویم رسمی کشور ۲۶ شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۴ هجری شمشی اربعین حسینی است.

مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.

مرزهای شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زایران اربعین حسینی در خوزستان هستند.

Sorry - Comments are closed