استاندار آذربایجان‌غربی: تمرچین برای میزبانی شایسته از زائران اربعین آماده است

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اقدامات بسیار خوب صورت گرفته برای میزبانی از زائران اباعبدالله الحسین (ع) در مرز تمرچین پیرانشهر گفت: تامین امکانات حداکثری ضروری و وظیفه همه نهادهای مسوول برای زائران اربعین در این مرز است.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمدصادق معتمدیان روز سه‌شنبه در جلسه ستاد اربعین آذربایجان غربی افزود: مرز تمرچین طی روزهای اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته و طبق هماهنگی‌های صورت گرفته، زوار زیادی از استان‌های شمال غرب ازجمله آذربایجان شرقی، زنجان و اربعین، تمرچین را برای گذر به سمت عراق انتخاب کرده‌اند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر امنیت کامل در همه مناطق مسیر زوار اربعین حسینی در کشور عراق از سمت ورودی مرز تمرچین وجود دارد و از این لحاظ مشکلی نیست.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه در روزهای آینده حجم زوار حاضر در تمرچین پیرانشهر بیشتر خواهد شد، ادامه داد: روز گذشته ۲۸۰۰ نفر خروجی از مرز تمرچین داشتیم که زمینه سفر آنان تا بغداد و کربلا در آن سوی مرز نیز فراهم شد.

معتمدیان گفت: طبق آمار روند تردد زائران رو به رشد بوده و در روزهای آینده نیز بالطبع ایم حضور بیشتر خواهد شد که باید تمهیدات لازم برای جلوگیری از بروز مشکل در این مرز اندیشیده شود.

وی با تاکید بر تامین امکانات حداکثری و رفاهی برای زائران اربعین حسینی، خاطرنشان کرد: با تسریع روند استقرار و ساماندهی موکب ها، زمینه برای خدمات رسانی شایسته به زائران عتبات عالیات فراهم می‌شود.
استاندار آذربایجان غربی بسیج تمامی امکانات برای تسهیل تردد زائران اربعین را نیز ضروری دانسته و ادامه داد: از ظرفیت های ملی و استانی برای تامین و تجهیز ناوگان حمل و نقل زائران عتبات عالیات استفاده می‌شود.
معتمدیان همچنین با اشاره به اهمیت تامین امکانات بهداشتی، درمانی و دارو در طول مسیر تردد زائران اربعین، یادآور شد: مرز تمرچین در سطح منطقه و ملی مورد توجه ویژه برای عبور زائران عتبات عالیات قرار گرفته و آمادگی حداکثری تمامی دستگاه‌ها بسیار مهم است.
استاندار آذربایجان غربی همچنین با تاکید بر مدیریت زمان و تسریع روند تامین امکانات، افزود: کمیته های ستاد اربعین استان با جدیت و تلاش بیش از پیش، مانع از بروز هرگونه مشکل احتمالی شوند و بر اجرای تکالیف و وظایف دستگاه‌ها در خصوص میزبانی از زائران عتبات عالیات نظارت جدی داشته باشند.
معتمدیان، اطلاع رسانی همه جانبه در خصوص سفر زائران اربعین از مرز تمرچین را نیز بسیار مهم دانست و افزود: با اطلاع رسانی ویژه از طریق رسانه‌ها، برای عبور زائران عتبات عالیات از مرز تمرچین آذربایجان غربی تبلیغ شده و اطلاعات دقیق به زائران ارائه شود.

در این جلسه روسای کمیته‌های مختلف، به ارائه گزارش در خصوص فعالیت‌های صورت گرفته حوزه کاری در مرز تمرچین با هدف تسریع در تردد زائران پرداختند.

روند اعزام زائران از مرز تمرچین به کربلا از روز گذشته آغاز شده و قرار است عملیات رفت و برگشت مسافران از این مرز تا ۳۱ شهریور ادامه یابد.

۲۶ شهریور ماه جاری، اربعین حسینی است.

Sorry - Comments are closed