۳۰ درصد از صادرات لرستان به کشور عراق انجام می‌شود

استاندار لرستان گفت: حدود ۳۰ درصد از صادرات این استان به کشور عراق صورت می‌گیرد.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فرهاد زیویار در همایش توانمندی‌های صادراتی لرستان، اظهار داشت: برپایی رویداد تجاری برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی استان با حضور فعالان اقتصادی استان و بازرگانان و تجار کشور عراق فرصت مناسبی برای پیشبرد اهداف اقتصادی و تولیدی مشترک در کشور خواهد بود.

وی، گفت: این نمایشگاه می‌تواند شرایط را برای توسعه روابط دوجانبه با کشور عراق به ویژه در بحث اقتصادی به خوبی فراهم سازد و موجب ایجاد تحول در روابط باشد.

استاندار لرستان در ادامه با اشاره به اینکه دولت سیزدهم بر گسترش مناسبات اقتصادی با همسایگان و سایر کشور‌های منطقه تاکید دارد، افزود: بی تردید ارتباط و همکاری میان کشور‌های منطقه به منظور رسیدن به درک مشترک برای رسیدن به ثبات و توسعه نه تنها یک انتخاب بلکه ضرورتی قطعی و راهبردی به شمار می‌آید.

زیویار، بیان داشت: نظام سلطه و استکبار جهانی هیچ گاه خواهان برقراری ارتباط دوستانه و مؤثر میان کشور‌های منطقه نبوده و با نگاهی به تاریخ می‌توان دریافت، ایجاد گسست میان این کشور‌ها همواره در برنامه‌های غرب وجود داشته است.

وی، یادآور شد: برگزاری نمایشگاه‌ها و نشست با فعالان اقتصادی کشور‌های همسایه از علاقه متقابل طرفین برای توسعه و ایجاد ثبات است که امیدواریم این مهم به خوبی حاصل شود.

استاندار لرستان، تصریح کرد: ایران و عراق به عنوان کشور‌های تأثیرگذار منطقه، ظرفیت‌های خدادادی بالفعل و بالقوه بسیاری دارند که می‌تواند بستر مناسبی برای سرمایه گذاری و تجارت با ثبات فراهم سازد.

زیویار با بیان اینکه جمهوری اسلامی همواره بر حفظ روابط اقتصادی با همسایگان و کشور‌های منطقه تاکید دارد، اظهار کرد: حدود ۳۰ درصد از صادرات لرستان به کشور عراق صورت می‌پذیرد و انتظار می‌رود این نمایشگاه زمینه ساز افزایش صادرات به ویژه در بخش‌های پتروشیمی، کشاورزی، صنایع غذایی، صنعت ساختمان، تولیدات دارویی انسانی و دامی و سایر محصولات باشد.

وی، عنوان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم، مناسبات با کشور‌های منطقه گسترش بیشتری پیدا کرده که افزایش مراودات تجاری، برگزاری کمیسیون‌های مشترک، دیدار‌ها و دیگر گزینه‌های ارتباط دوسویه ماحصل تلاش‌های دولت محسوب می‌شود.

استاندار لرستان، افزود: حمل و نقل هوایی و ترانزیت کالا میان کشور‌های حوزه خلیج فارس و همسایگان حوزه دریای خزر یکی دیگر از راهبرد‌های اقتصادی کشور است که این ظرفیت در آینده نزدیک فراهم می‌شود و نقش بسزایی در صادرات و واردات کالا خواهد داشت.

Sorry - Comments are closed