تردد انفرادی و کاروانی زائران عتبات عالیات از مرز رسمی خسروی انجام می شود

سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: تردد انفرادی و کاروانی زائران عتبات عالیات از مرز رسمی خسروی به عنوان اصلی‌ترین راه، نزدیکترین و کوتاهترین مسافت با نجف و کربلای معلی در عراق در حال انجام است.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد حیدری سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: هم اکنون روزانه شاهد تردد ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر زائر از مرز رسمی خسروی به عراق هستیم و هفته‌ای یک کاروان از زائران عتبات عالیات از استان کرمانشاه نیز از این مرز عازم کربلای معلی می‌شوند.

وی اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود از جمله راه ارتباطی مناسب، آب و هوای معتدل و بُعد مسافت کوتاه این مرز با کربلای معلی و نجف اشرف در کشور عراق از سازمان حج و زیارت درخواست داریم تا کاروان‌های زیارتی از این مرز به عراق مشرف شوند.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: وجود بیش از یک هزار و ۲۰۰ تخت هتلینگ و زیرساخت‌های بسیار مناسب و پایانه بین المللی مسافری مرز خسروی ظرفیت‌های بسیار خوبی برای تردد زائران از این مرز هستند.

وی با اشاره به سفر نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز آیت الله عراقی ضمن حضور در مزار شهدای گمنام و دیدار با خانواده شهدا و حضور در شورای اداری، از مجموعه بیستون پارس قصرشیرین و سد این مجموعه و همچنین زیرساخت‌های اربعین در مرز خسروی بازدید کردند و در نقطه صفر مرز رسمی خسروی نیز از نزدیکترین نقطه کشورمان به کربلای معلی به سید و سالار شهیدان عرض ارادت و سلام داشتند.

حیدری تصریح کرد: از مسئولان عالیرتبه می‌خواهیم نهایت مساعدت را برای مسائل اربعین نسبت به مرز رسمی خسروی با توجه به قدمت و زیرساخت‌های مناسب این مرز داشته باشند .

Sorry - Comments are closed