بازدید وزیرعلوم عراق از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران

وزیر علوم جمهوری عراق به همراه معاونین این وزارتخانه با حضور در مجموعه سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران از بخشهای مختلف این مرکز بازدید و در جریان روند فعالیتهای آنها قرار گرفت.

به نقل از خبرگزاری فارس، نعیم العبودی وزیر علوم جمهوری عراق به همراه معاونین این وزارت خانه صبح امروز از مجموعه سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در شهرستان اسلامشهر بازدید کردند.

حسن زمانیان رئیس سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به اهداف این بازدید اظهار کرد: در راستای گسترش دیپلماسی وارتقاء روابط و تبادل علمی آموزشی بین دوکشور و معرفی پژوهشکده های سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران وزیر علوم کشور عراق به همراه معاونین از این مجموعه بازدید کردند.

زمانیان افزود: باتوجه به ظرفیتها و توانمندیهای علمی وصنعتی این مجموعه که برخی ازآنها درسطح خاورمیانه  منحصر بفرد هستند، معرفی این دستاوردها وظرفیتها از جمله اهداف این بازدید است که مورد بازدید هیات علمی عراقی قرار گرفته است. 

به گزارش خبرگزاری فارس، دراین بازدید هیات علمی جمهوری عراق از ۴ پژوهشکده و چند شرکت دانش بنیان مستقر در سازمان پژوهشهای علمی وصنعتی ایران که درحوزه های مختلف  تحقیق ،پژوهش و ساخت  تجهیزات موردنیاز صنعت در زمینه های گوناگون فعالیت می کنند بازدید کرده و از نزدیک در جریان فعالیتها و دستاوردهای علمی محققان و متخصصان ایرانی قرار گرفتند.

در پایان سفر هیات علمی کشور عراق، امروز قرار است تفاهمنامه  همکاری دوجانبه بین وزیر علوم کشور عراق با وزیر علوم و تحقیقات جمهوری اسلامی ایران در محل وزرات علوم  امضاء شود. 

Sorry - Comments are closed