خط آبی بندر آبادان- سیبه عراق به‌زودی راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند از فعالیت خط آبی بندر آبادن- سیبه عراق به صورت رسمی از خردادماه امسال‌ خبر داد.

خبرگزاری تسنیم به نقل از  روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند نوشت: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در صدر هیئتی با مسئولان بندر سیبه در کشور عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

علی زارعی در حاشیه سفر به استان بصره عراق، اظهار داشت: راه‌اندازی این مؤلفه گردشگری میان دو منطقه مجاور در دو کشور، ضمن ارتقای سطح مراودات اقتصادی، فرهنگی و گردشگری میان دو ملت، موضوع گسترش توریسم سلامت را نیز دنبال خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: بنادر آبادان و سیبه بصره عراق با هدف افزایش تجارت و بازرگانی، گردشگری، تاکسی آبی و تقویت ترانزیت دریایی در جنوب غرب ایران راه‌اندازی می‌شود.

در ادامه  مالک بندر سیبه عراق، اظهار داشت: امکانات لازم در خصوص راه‌اندازی بندر سیبه فراهم شده، اما برخی مجوزها تاکنون اخذ نشده که ظرف مدت یک هفته آینده دریافت می‌شود.

جاسم احمد افزود: بندر سیبه آمادگی لازم را برای راه‌اندازی خط آبی به شهر آبادان در اختیار دارد و بخشی از زیرساخت‌ها از جمله جاده دسترسی در حال احداث است که این نواقص نیز ظرف یک‌ ماه آینده برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه کشتی مسافری بندر سیبه – آبادان از هم اکنون آماده است، یادآور شد: ساختمان گمرک و اداری بندر سیبه عراق به‌صورت کامل آماده شده و ساختمان این بندر ظرفیت پذیرش ۶۰۰ مسافر را دارد.

عضو هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند، بیان کرد: ظرفیت‌های تجاری و بازرگانی کم نظیری بین ایران و عراق وجود دارد که یکی از مهم‌ترین دروازه‌ها و کانال‌های ارتباطی میان دو کشور از طریق منطقه آزاد اروند و استان بصره عراق است.

 عبدالرضا ارسطو افزود: یک موضوع مهم مدیریت استفاده از اروندرود برای تردد زائران و گردشگران و مسافران است که با ایجاد ارتباط میان بندر آبادان و بندر سیبه عراق تردد گردشگران تسهیل می‌شود و همچنین در هزینه و زمان صرفه‌جویی ویژه‌ای صورت می‌گیرد.

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی این خط آبی، راهکار خوبی برای تسهیل تردد زائران در ایام اربعین است که بار تردد را در مرز بین‌المللی شلمچه کاهش خواهش داد و در راه‌های انتقال زائران نیز تنوع ایجاد کرده و باعث جذابیت این مرز آبی برای گردشگران و زائران خواهد شد.

به گزارش تسنیم، در این نشست حول محور راه‌اندازی خط دریایی بنادر آبادان و سیبه عراق، بحث و تبادل نظر شد و راه‌اندازی بندر سیبه بصره عراق ظرف یک ماه آینده توسط طرف عراقی از مهمترین مصوبات سفر هیئت بلندپایه منطقه آزاد اروند به استان بصره عراق بود.

Sorry - Comments are closed