بهره‌برداری از راه‌آهن شلمچه- بصره تا ۲ سال آینده

مدیر عامل شرکت راه‌آهن ایران گفت: در صورت اجرای تعهدات کشور عراق در پروژه شلمچه- بصره، این خط ریلی تا ۱.۵ الی ۲ سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید میعاد صالحی مدیر عامل شرکت راه‌آهن در گفت‌وگو با خبر ۱۴ شبکه یک سیما درباره حضور هیات عراقی در ایران و بازدید از پروژه ریلی شلمچه- بصره اظهار کرد: هیات فنی‌، سیاسی و نظامی ایرانی و عراقی و مسئولین راه آهن دو کشور با توجه به نقشه‌های مصوب و ارائه شده، از مرز شلمچه، سکوی مسافری جدید احداث شده در مرز شلمچه، مسیر مطالعه شده از مرز تا اروند رود، زمین‌های دو طرف رود و بخش میانی آن (جزیر سندباد) در محل احداث پل و همچنین محل احداث ایستگاه جدید راه‌آهن بصره بازدید کردند.

وی افزود: این بازدید ۴ ساعت به طول انجامید و پس از آن هم جلسه ۶ ساعته با هیات عراقی برگزار و طی آن نقشه های تقصیلی از سوی طرف عراقی ارائه شد.

صالحی خاطر نشان کرد: در صورت اجرای همه تعهدات طرف عراقی، ظرف ۱.۵ تا ۲ سال آینده پروژه راه‌آهن شلمچه- بصره به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر عامل شرکت راه‌آهن گفت: با توجه به اینکه این پل نیازمند یک دهانه بازشو برای فراهم شدن امکان تردد کشتی است، ساخت آن دانش ویژه‌ای می‌طلبد و توسط مهندسان ایرانی ساخته خواهد شد.

به گفته صالحی، بر اساس صورت جلسه شب گذشته که به امضای دو طرف ایرانی و عراقی رسیده، هم بحث تحویل گرفتن پایه‌های پل ذکر شده که در قسمت جنوب غربی این رود ظرف ۲ ماه تحویل داده خواهد شد.

وی در مورد مین روبی اظهار کرد: مقرر شده است طرف عراقی ۱۶ کیلومتر زمین برای مین روبی را ظرف یک هفته آینده تحویل دهد.

Sorry - Comments are closed