۲۲۰ هزار تُن کالا از مرز رسمی پرویزخان به عراق صادر شد

مدیرکل گمرک پرویزخان گفت: در فروردین ماه امسال ۹۰ میلیون دلار کالا به ارزش وزنی ۲۲۰ هزار تُن از این گذرگاه رسمی به عراق صادر شد.

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، «قاسم مطلبی» افزود: میزان صادرات کالا از این گذرگاه رسمی از ابتدای فروردین ماه سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته در مجموع از نظر دلاری پنج درصد و از نظر وزنی چهاردرصد رشد داشته است.

وی، عمده کالاهای صادر شده از این مرز رسمی به عراق را میوه و تره بار، لبنیات، کیک و کلوچه، مصنوعات فلزی، مصنوعات پلاستیکی، سنگ، کاشی و مصالح ساختمانی و واردات را شامل ضایعات آلومینیوم و پلاستیک بیان کرد.

مدیرکل گمرک پرویزخان ادامه داد: حجم تجارت خارجی از مرز رسمی پرویزخان در فروردین ماه امسال ۴۰۵ هزارتن کالا با ۳۵۳میلیون دلار است.

مطلبی اضافه کرد: تجارت خارجی از مرز رسمی پرویزخان شامل صادرات، واردات، ورود موقت و خروج موقت، ترانزیت مبدا و ترانزیت مقصد که در فروردین ماه در قالب چهار هزار و ۸۴۶ اظهارنامه انجام شده است.

او ادامه داد: هم اکنون روزانه بیش از یک هزار کامیون کالا از این گذرگاه رسمی صادر می شود و این نشان از اهمیت و نقش این گذرگاه رسمی و بی المللی در تجارت و مبادلات اقتصادی است.

Sorry - Comments are closed