تجارت خارجی حدود ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلاری کالا از گمرک پرویزخان

مدیرکل گمرک مرز پرویزخان، حجم تجارت خارجی این گمرک در نیمه اول امسال را حدود ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار ذکر کرد و گفت : از این میزان ۴۶۹ میلیون دلار آن به ارزش وزنی یک میلیون و ۲۷۲ هزار تن صادرات است.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، قاسم مطلبی مدیرکل گمرک مرز پرویزخان با تبریک ۲۹ مهرماه روز ملی صادرات به تمام فعلان این عرصه، گفت : در ۶ ماه نخست امسال صادرات کالا از مرز پرویزخان از نظر وزنی ۳۶ درصد و از نظر ارزش دلاری ۱۸ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.

وی عمده کالا‌های صادراتی از این مرز به عراق را شامل میوه و تره بار، لبنیات، کیک و کلوچه، مصنوعات فلزی و پلاستیکی و مصالح ساختمانی نام برد.

مدیرکل گمرک پرویزخان گفت: این گذرگاه ظرفیت بزرگی برای صادرات کالا‌های غیرنفتی است و هم اکنون بخش مهمی از صادرات کشور به عراق از این مرز انجام می‌شود.

مطلبی افزود: صادرات رکن مهم اقتصادی هر کشور و ظرفیت مهمی برای رونق اقتصادی و ارز آوری است و صادرکنندگان به عنوان سربازان جبهه اقتصادی نقش مهمی در این راستا دارند.

وی اظهار کرد: صادرات امروز گام اول توسعه اقتصادی است و با توجه به جنگ اقتصادی که از سال‌های گذشته کشورمان درگیر آن است، رونق صادرات منجر به افزایش تولید محصولات کارخانجات و واحد‌های تولیدی، رونق اشتغال و کاهش معضل بیکاری می‌شود.

مدیرکل گمرک پرویزخان اضافه کرد: صادرکنندگان باید با افزایش و ارتقای کیفیت کالا‌ها و استانداردسازی محصولات خود بتوانند بازار‌های جهانی را تصرف کنند.

مطلبی خاطر نشان کرد: ۲۹ مهرماه فرصت مهمی برای بررسی مشکلات و توانمندی صادرکنندگان و تشریح اهمیت صادرات در توسعه پایدار کشور است .

Sorry - Comments are closed