صادرات روزانه ۳۰۰ کامیون کالا از مرز سومار

سرپرست فرمانداری گیلانغرب گفت : با توجه به صادرات روزانه ۳۰۰ کامیون کالا از این مرز، یک درب پاسخگوی حجم صادرات نیست و به منظور تسهیل در امر صادرات درب دوم گمرک در نقطه صفر بازگشایی می‌شود.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی پروین سرپرست فرمانداری گیلانغرب در جلسه بررسی مسائل و مشکلات مرز سومار با حضور دستگاه‌های متولی، گفت : جانمایی برای ایجاد خط دوم باسکول توسط شرکت انبار‌های عمومی گمرک در دستور کار قرار گرفته و در روند صادرات اولویت با کالا‌های فاسدشدنی و تره‌بار است.

وی اظهار کرد: تامین آب آشامیدنی از مشکلات موجود مرز سومار است که پیگر تامین آن از طریق سد شرف شاه به منظور رفع این مشکل هستیم.

سرپرست فرمانداری گیلانغرب گفت: ۲۴ ساعته شدن پذیرش کامیون‌های حامل کالا‌های صادراتی در پارکینگ شهرداری، استقرار واحد آتش نشانی توسط پایانه مرزی، افزایش نیرو‌های شرکت نفت برای دیپ گیری کامیون‌ها و اجرای آسفالت ۵۰ متر از محوطه نقطه صفر با توجه به خاکی بودن آن توسط راهداری از دیگر مواردی است که ضرورت دارد هرچه سریع‌تر عملیاتی شود.

پروین با اشاره به طرح جامع مرز سومار و پیگری آن توسط پایانه برای تسهیل و افزایش در امر صادرات و ایجاد زیرساخت ها، ادامه داد: اجرای عملیات فیبرنوری، ترمیم و بهسازی محور مواصلاتی فعلی گیلانغرب به سومار، استقرار پایانه و حمل و نقل در مرز سومار به عنوان متولی مرز از عملیات طرح جامع است.

سرپرست فرمانداری گیلانغرب اضافه کرد: در ۶ ماه نخست امسال ۳۶۲ میلیون و ۳۶۴ هزار و ۵۴۱ دلار کالای صادراتی با ارزش وزنی ۸۰۵ هزار و ۸۱۰ تن از مرز سومار به عراق صادر شده است.

وی اظهار کرد: صادرات کالا از گمرک سومار در ۶ ماه اول امسال در هم سنجی به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۳۵ درصد و از نظر وزنی ۲۷ درصد رشد داشته است.

پروین افزود: عمده کالا‌های صادراتی از گمرک سومار شامل کاشی، میلگرد آجدار، عایق رطوبتی، سنگ مرمریت، تخم مرغ، لبنیات، شیشه جام، کارتن خالی است .

Sorry - Comments are closed