وزیر برق عراق از دستاوردهای صنعت برق ایران دیدن کرد/ استقبال از همکاری با شرکت‌های دانش بنیان در فن بازار برق

در حاشیه نمایشگاه و جشنواره تخصصی صنعت برق، وزیر برق عراق ضمن بازدید از دستاوردهای صنعت برق ایران از ایجاد زمینه همکاری شرکت‌های دانش بنیان ایرانی با عراق استقبال کرد.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “زیاد علی فاضل” وزیر برق جمهوری عراق و “عادل کریم” معاون وزیر عراق در امور تولید به اتفاق هیئت همراه، صبح امروز، چهارشنبه و همزمان با دومین روز از برگزاری بیست و سومین نمایشگاه بین‌‌المللی صنعت برق و نخستین جشنواره و فن بازار تخصصی صنعت برق ایران از دستاوردهای نوین صنعت برق ایران دیدن کرد.
“مجتبی اکبری” رئیس مرکز بین‌الملل وزارت نیرو که وزیر برق کشور عراق را همراهی می کرد به جزئیات این دیدار و بازدید دو ساعته پرداخت و گفت: وزیر برق عراق ضمن بازدید از توانمندی و دستاوردهای صنعت برق ایران از سالن‌های روشنایی، کنتورسازی‌ها و کابل سازی نیز دیدن کرد.
وی در این زمینه افزود: این مقام مسئول در حوزه انرژی کشور عراق از شرکت‌های توانمند ایرانی که در حوزه برق و انرژی فعال هستند دعوت کرد به منظور ارائه دستاوردهای ارزشمند خود به صورت مستمر و مداوم در عراق حضور یابند.
اکبری یادآور شد: در این دیدار به این نکته اشاره شد که محصولات و کالاهای دانش بنیان صنعت برق ایران که از کیفیت بالایی برخوردار است در مقایسه با محصولات سایر کشورها در این حوزه از قیمت بسیار مناسب تری برخوردار است.
وی خاطرنشان کرد: بر این اساس وزیر برق عراق ضمن استقبال از بهره‌مندی از توان، دانش و ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان صنعت برق ایران در تجهیز صنعت برق عراق، بازسازی خطوط انتقال و نیروگاهی و توزیع برق عراق به تحولات اخیر صنعت برق ایران اشاره کرد.
بنا بر این گزارش وزیر برق جمهوری عراق شامگاه گذشته، سه شنبه با هدف بازدید از نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران و جشنواره فن بازار صنعت برق و همچنین دیدار و گفت و گو با مسئولان وزارت نیرو وارد فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) شد و مورد استقبال نماینده وزیر نیرو قرار گرفت.
بیست و سومین نمایشگاه بین‌‌المللی صنعت برق و نخستین جشنواره و فن بازار تخصصی صنعت برق ایران به مدت چهار روز از ۲۳ آبان آغاز به کار کرده است. در این نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های نوین صنعت برق در کنار نیازهای اعلام شده از سوی شرکت‌های مادرتخصصی این عرصه و محصولات شرکت های فناور و دانش بنیان ارائه شده است.

Sorry - Comments are closed