افق روشن مراودات اقتصادی بین تجار عراق و مشهد

معاون سرکنسول جمهوری عراق در مشهد گفت: امیدوارم روابط بین تجار ایران و عراق بیش از پیش مهیا شود تا در بحث صادرات بین ما فعالیت های خوبی انجام پذیرد.

به نقل از خبرگزاری مهر، عبدالحسین الموسوی اظهار کرد: ایران و عراق دو کشور اسلامی و همسایه هستند که قرابت‌های زیادی باهم دارند و فعالیت‌های اقتصادی زیادی هم بین این دو کشور همسایه انجام می‌شود.

معاون سرکنسول جمهوری عراق در مشهد با اشاره به فعالیت‌های اقتصادی بین ایران و عراق بخصوص مشهد بیان کرد: ما در حال حاضر فعالیت خوبی در حوزه مباحث اقتصادی با مشهد داریم و برای مثال می‌توان به برگزاری جلسه‌ای در یکی از هتل‌های مشهد اشاره داشته باشم که در این نشست با تولید کنندگان کابل، لامپ و تجهیزات روشنایی آشنا شدیم و در حال حاضر با آنها فعالیت مان آغاز شده است.

وی تاکید کرد: من امیدوارم با حضورم در مشهد ارتباط بیشتر دو کشور را در جهت فعالیت‌های اقتصادی فراهم سازم. همچنین امیدوارم روابط بین تجار ایران و عراق بیش از پیش مهیا شود تا در بحث صادرات بین ما فعالیت‌های خوبی انجام پذیرد.

الموسوی با تاکید بر آن که در زمینه برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی مشهد در عراق باید تبلیغات به صورت جدی تری انجام شود، اظهار کرد: به اعتقاد من باید تبلیغات برگزاری نمایشگاهی در عراق بخوبی انجام شود تا با این اطلاع رسانی مراودات تجاری ما بیشتر شود.

معاون سرکنسول جمهوری عراق در مشهد افزود: به نظر من اگر شرایط بازدید تجار عراق از نمایشگاه‌های طول سال نمایشگاه مشهد فراهم شود خیلی بیشتر می‌توان به ایجاد این ارتباط سرعت بخشید و چشم انداز روشن و امیدوار کننده‌ای را می‌توان پیش رو داشت.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیشترین بحث صادرات که در عراق در حال انجام است از کشورهایی چون ترکیه و چین این کالاها وارد کشورمان می‌شود که با توجه به تنوع رنگ و مدل‌های زیادی که در صنعت مبلمان و در این نمایشگاه دیدم، به نظر من صنعت چوب مشهد قابلیت رقابت با تولیدات دو کشور چین و ترکیه را دارد.

Sorry - Comments are closed