رشد ۱۸ و ۹ درصدی صادرات کرمانشاه به بخش عرب نشین و کرد نشین عراق

مدیرکل گمرکات کرمانشاه از رشد ۱۸ و ۹ درصدی صادرات کرمانشاه به بخش عرب نشین و کرد نشین عراق خبر داد.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی اصغر عباس زاده مدیرکل گمرکات کرمانشاه گفت: در ۹ ماهه نخست امسال ۲ میلیارد و ۲۳۱ میلیون و ۱۱۲ هزار و ۹۰۶ دلار کالای صادراتی به وزن ۵ میلیون و ۴۹۵ هزار و ۱۰۱ تن از طریق مرز‌های استان کرمانشاه به کشور عراق ارسال شده است.

وی افزود: از مجموع میزان کالا‌های صادر شده سهم بخش عرب نشین این کشور یک میلیارد و ۱۸۷ میلیون ۴۴۷ هزار و ۹۱۶ دلار به وزن ۲ میلیون و ۶۵۹ هزار و ۵۶ تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش رشد ۱۸ درصدی و از نظر وزن افزایش چهار درصدی داشته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه تصریح کرد: بخش عرب نشین کشور عراق از مجموع صادرات استان کرمانشاه سهم ۴۸ درصدی وزن و سهم ۵۳ درصدی ارزش را از آن خود کرده که این حجم از صادرات از طریق گمرکات خسروی و سومار ارسال شده است.

عباس زاده به سهم بخش کرد نشین عراق از مجموع کالای صادراتی استان کرمانشاه در ۹ ماهه سال جاری اشاره کرد و گفت: یک میلیارد و ۴۳ میلیون و ۶۶۴ هزار و ۹۹۰ دلار آن به وزن ۲ میلیون و ۸۳۶ هزار و ۴۵ تن به بخش کرد نشین ارسال شده که این میزان کالای صادراتی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی رشد ۹ درصدی و از لحاظ وزنی افزایش ۱۴ درصدی داشته است.

وی سهم بخش کرد نشین کشور عراق از مجموع کالا‌های صادرات استان کرمانشاه را از لحاظ ارزش ۴۷ درصد و نظر وزن ۵۲ درصد عنوان کرد و اضافه کرد: این میزان کالای صادراتی از طریق گمرکات پرویزخان، شوشمی و شیخ صله به بخش کرد نشین کشور عراق ارسال شده است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه بیان کرد: عمده کالا‌های صادراتی به هر ۲ بخش عربی و کردی کشور عراق شامل میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف و… بوده است .

Sorry - Comments are closed