صادرات ۷۱۰ میلیون دلاری کالا از مرز خسروی

مدیرکل گمرک کرمانشاه از ۷۱۰ میلیون دلار کالای صادراتی اظهاری و عبوری از مرز خسروی خبر داد.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی اصغر عباس زاده مدیرکل گمرک کرمانشاه گفت : در ۱۰ ماهه نخست امسال ۴۷۸ میلیون دلار کالای صادراتی به وزن یک میلیون تن در گمرک خسروی اظهار و تشریفات گمرکی آن توسط کارکنان این گمرک در کوتاه‌ترین زمان به انجام رسیده است.

وی افزود: مجموع میزان کالای صادراتی اظهاری در گمرک خسروی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش رشد ۸۰ درصدی و از حیث وزن افزایش ۵۰ درصدی داشته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه به عمده کالا‌های صادراتی اظهاری در گمرک خسروی اشاره و تصریح کرد: این کالا‌ها شامل کلینکر سیمان، سنگ آهن، میوه و تره بار، کولر آبی، میلگرد آجدار، شمش و ورق فولادی، انواع کاشی و … بوده است.

عباس زاده به میزان صادرات کالا‌های دیگر گمرکات کشور که از طریق گمرک خسروی به کشور عراق ارسال شده، بیان کرد: این کالا‌ها ۲۳۲ میلیون دلار کالا به وزن ۵۳۹ هزار و ۷۸۳ تن بوده است.

وی گفت: میزان کالای صادراتی دیگر گمرکات کشور در ۱۰ ماه سال‌جاری از طریق گمرک خسروی به مقصد عراق در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش ۴۴ درصد و از حیث وزن ۵۰ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه ادامه داد: عمده کالا‌های صادراتی عبوری از این گمرک را کاشی و سرامیک، سیمان سفید، تخم مرغ، کیک و بیسکویت، شیشه جام و.. عنوان کرد.

عباس زاده خاطر نشان کرد: در مجموع حجم کالا‌های صادراتی اظهاری و عبوری از طریق گمرک خسروی در ۱۰ ماه سال جاری ۷۱۰ میلیون دلار به وزن یک میلیون و ۵۴۱ هزار تن بوده که این میزان کالای صادر شده به عراق در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش رشد پنج درصدی و از لحاظ وزن کاهش یازده درصدی داشته است .

Sorry - Comments are closed