ایجاد پارک علم و فناوری مشترک ایران و عراق

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: پارک علم و فناوری مشترک با کشور عراق ایجاد می‌شود.

به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمد علی‌نژاد پیش‌ازظهر امروز در مراسم افتتاح ساختمان مرکز رشد واحدهای فناور این شهرستان، با اشاره به اینکه با راه‌اندازی این ساختمان، ظرفیت واحدهای فناور در مریوان حداقل ۲ برابر می‌شود، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت و استعداد موجود و فعالیت برخی شرکت‌های پیشرو در این مرکز، زمینه اشتغال پایدار بیش از ۲۰۰ فارغ‌التحصیل دانشگاهی فراهم خواهد شد.

وی گفت: ما هم در وزارت علوم تلاش می‌کنیم، زمینه رشد مراکز و فناوری و واحدهای دانش‌بنیان را در این استان فراهم کنیم تا زمینه جذب نوآوران و فناوران در مراکز رشد و نوآوری کردستان فراهم شود.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از ایجاد قطب‌های ملی توسعه علم و فناوری در سطوح استانی خبر داد و افزود: بر اساس تفاهم‌نامه‌ منعقده با قائم مقام وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی جمهوری عراق، پارک علم و فناوری مشترک با کشور عراق ایجاد می‌شود و تجربیات خودمان در اختیارشان می‌گذاریم.

وی با بیان اینکه ایجاد اقتصاد مبتنی بر دانش یکی از دغدغه‌های اصلی در کشور است، عنوان کرد: در حال حاضر ۵۴ پارک علم و فناوری در کشور وجود دارد،که برخی از این پارک‌ها استانی است و تعدادی از دانشگاه‌ها، پارک‌های فناوری و پردیس‌های فناورانه ایجاد کرده‌اند.

علی‌نژاد خاطر نشان کرد: در کشور حدود ۱۰ هزار واحد فناور فعالیت داشته و ۱۰۲ هزار و ۳۰۰ شغل در این واحدها ایجاد شده است.

استاندار کردستان نیز در این مراسم از حمایت و پشتیبانی دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد و خواستا توجه بیش از پیش مرکز به این واحدها در استان شد.

ساختمان مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان مریوان مریوان در زمینی با مساحت ۱۴۰۰ متر مربع در هفت طبقه و با هزینه ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار احداث شده است.

Sorry - Comments are closed