تشریح فعالیت های تجاری در مرز سومار

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه به تشریح فعالیت های تجاری در مرز سومار اشاره کرد و گفت: پارسال از گمرک سومار ۸۱۵ میلیون و ۱۸۹ هزار دلار کالا به وزن یک میلیون و ۶۸۶ هزار تن به کشور عراق صادر شد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ از لحاظ ارزش رشد ۶۶ درصدی و از نظر وزن افزایش ۳۶ درصدی را داشته است.

علی‌اصغر عباس‌زاده ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه گفت: مرز پرویزخان پارسال با صادرات یک میلیارد و ۲۳۴میلیون دلار کالا به وزن ۲ میلیون و ۷۸۸ هزار تن و رشد ۲۷ درصدی ارزشی و ۱۱ درصدی از لحاظ وزن نسبت به سال ۱۴۰۱ بعد از گمرک سومار از نظر رشد کالاهای صادراتی در جایگاه دوم قرار گرفت.

وی گفت: گمرک خسروی در سال گذشته از نظر ارزش کالاهای صادراتی ۱۸ درصد رشد داشت که حجم صادرات کالا از این گمرک در سال ۱۴۰۲ به میزان ۹۳۳ میلیون ۲۷۵ هزار دلار با وزن یک میلیون و ۸۵۶ تن بود که خسروی بعد از گمرکات سومار و پرویزخان بیشترین رشد را در صادرات کالا به کشور عراق در بین گمرکات استان کرمانشاه داشته است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه، سهم گمرک شوشمی از صادرت کالا در سال۱۴۰۲ را ۴۷ میلیون دلار به وزن ۳۱۸ هزار تن عنوان کرد و افزود: این میزان کالای صادراتی از گمرک شوشمی در مقایسه با سال ۱۴۰۱ از لحاظ ارزش رشد ۲ درصدی داشته ضمن اینکه پارسال از گمرک شیخ صله ۳۷۱ میلیون دلار کالا به وزن ۶۲۵ هزار تن با رشد کمتر از یک درصدد به عراق صادر شد.

عباس‌زاده، عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان را میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگهای ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف عنوان کرد .

Sorry - Comments are closed