۱.۲ میلیون روادید صادر شد/ عزم جدی عراق برای بازگشایی مرز خسروی

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین با اشاره به صدور یک‌میلیون و ۲۷۰ هزار روادید، از عزم جدی عراق برای بازگشایی مرز خسروی خبر داد.

به نقل از خبرگزاری مهر، شهریار حیدری در گفت و گویی با اشاره به اینکه بر اساس جمع بندی که از مجموعه کنسولگری ها داشتیم، تا کنون یک میلیون و ۲۷۰ هزار روادید برای زائران اربعین صادر شده است، اظهار داشت: این آمار هر روز رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه مرز خسروی از آمادگی لازم برخوردار است و همه امکانات لازم برای تردد زائرین آماده است، تصریح کرد: دیروز هم رئیس ستاد اربعین بازدیدی از مرز خسروی داشتند که به صورت ۱۰۰ درصدی مرز آماده بود.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین با تاکید بر اینکه مسئولان عراقی گفته اند به زودی در مرز مستقر می شوند، از مرز خسروی تا بغداد ۱۷۰ کیلومتر است که عوامل امنیتی و پذیرایی و اسکان در این مسیر فراهم شده و این امر حکایت از عزم جدی عراق برای بازگشایی مرز خسروی دارد، افزود: اگر تاخیری است به خاطر ملاحظات خاص کشور عراق است.

حیدری با بیان اینکه پیش بینی می شود مرز خسروی اواسط هفته آینده بازگشایی شود، تصریح کرد: از سوی منابع محلی اعلام شده بود که اوایل هفته آینده مرز خسروی باز می شود اما با توجه به اینکه باید اقدامات لازم برای استقرار امکانات در «منظریه» از سوی عراق صورت گیرد، پیش بینی می شود اواسط هفته مستقر شوند و مرز باز شود.

وی با اشاره به اینکه شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه مرز خسروی بسته شده است و زائرین به سمت مهران می روند، تصریح کرد: تعدادی از زائران که از عدم بازگشایی مرز خسروی اطلاع نداشتند، به صورت محدود به مرز خسروی مراجعه کرده اند و فکر می کنند مرز باز شده است اما زائران توجه کنند که تا زمانیکه مرز خسروی باز می شود باید از مرزهای دیگر استفاده کنند.

Sorry - Comments are closed