بازگشایی مرز خسروی در گرو تصمیم امروز دولت عراق/ روزانه 200 هزار زائر ایرانی راهی عتبات می شوند

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: در صورت اعلام آمادگی دولت عراق، مرز خسروی سریعا به روی زائران اربعین حسینی باز خواهد شد.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، شهریار حیدری افزود: با توجه به آمادگی همه جانبه کشورمان در خصوص تردد زائران اربعین از مرز خسروی در استان کرمانشاه به محض اطلاع و آمادگی دولت عراق این مرز باز خواهد شد.
وی تصریح کرد: مرز خسروی که طی سالهای گذشته به دلایل مختلف از طرف دولت عراق مورد استفاده قرار نگرفته است در نشست امروز مسئولان ایرانی با طرف عراقی آخرین تحولات مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت و به نظر می رسد با توجه به روند موجود طی روزهای آتی این مرز باز خواهد شد.
وی با بیان اینکه هم اکنون زائران اربعین حسینی از طریق مرزهای شلمچه، چزابه و مهران برای حضور در این آیین ملکوتی راهی عراق می شوند، خاطر نشان کرد: بر اساس اطلاعات و آمار موجود طی چهار روز گذشته از مرزهای یادشده حدود 200 هزار نفر راهی عراق شده اند.
سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی همچنین در خصوص میزان روادید صادر شده گفت: تاکنون یک میلیون و 400 هزار ویزا برای زائران ایرانی اربعین صادر شده است.
حیدری با تاکید بر اینکه تاکنون برای مراسم اربعین امسال حدود 137 هزار روادید اتباع خارجی صادر شده است، اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته مرز شلمچه برای تردد اتباع خارجی در نظر گرفته شده است و از مشتاقان حضور در آیین اربعین حسینی می خواهیم بدون اخذ ویزا و مدارک مربوطه به هیچ عنوان راهی استانهای مرزی برای خروج غیر مجاز از مرز نشده و از هرگونه تردد خودداری کنند.
بر اساس آمار و اطلاعات اعلامی از سوی مسئولان امر سال گذشته در حدود دو میلیون زائر ایرانی برای حضور در آیین اربعین راهی عراق شدند که امسال پیش بینی شده است این رقم به حدود سه میلیون نفر خواهد رسید.

Sorry - Comments are closed