دعوت ریاست اتاق از اعضا برای اعلام کاندیداتوری در انتخابات هیأت مدیره اتاق/

ضرورت تقویت توان مدیریتی اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در افق شرایط جدید

دکتر یحیی آل اسحاق اظهار کرد: کشور عراق بعنوان دومین شریک جمهوری اسلامی ایران و مقصد حدود ۲۰درصد از کل صادرات غیرنفتی واجد اهمیت برای حاکمیت و بخش خصوصی می باشد.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق بیان داشت: تشخیص شرایط، الزامات، نقاط قوت و ضعف جزو ضروریت‌های اولیه مدیریت فضای کار و فعالیت هر تلاشگر و فعال اقتصادی است. از عوامل رشد و توسعه فعالیت‌های تولیدی، بازرگانی و خدماتی موضوع صادرات است که عدم توجه به این مهم موجب از دست دادن فرصت های موجود خصوصاً در حوزه صادرات کشورمان به عراق می‌باشد.

آل اسحاق ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی، فرهنگی، ویژگی‌های جغرافیایی و سوابق تاریخی و مسائل منطقه‌ای، کشور عراق تا ۱۵ سال دیگر همچنان بزرگ‌ترین فرصت اقتصادی برای ایران به حساب می‌آید.

آل اسحاق افزود: بطور میانگین حجم تجارت دوکشور به ۱۰میلیارد دلار در سال رسیده است که عمدتاً هم صادرات کشورمان است. مقرر است سطح روابط اقتصادی ایران و عراق بر اساس حجم و تراز جاری دوجانبه به ۲۰میلیارد دلار افزایش یابد که شامل همه حوزه‌های خرد و کلان اقتصادی و فرصت بسیار بالایی برای فعالین اقتصادی ایرانی خواهد بود.

آل اسحاق عنوان کرد: از جمله نهادهایی که می‌تواند بسترسازی استفاده بهینه از این فرصت را ایجاد نماید اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق است که وظیفه حرفه‌ای و تخصصی آن یاری، مساعدت و زمینه‌سازی برای گسترش ارتباطات اقتصادی و پیگیری رفع موانع و مشکلات فعالان این حوزه است که خدمات، پشتیبانی‌ها و امکانات آن عمدتاً در اختیار اعضای محترم اتاق می‌باشد.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در پایان با اشاره به جایگاه تشکل‌ها در توسعه روابط دوجانبه نیز نزدیک بودن زمان انتخابات هیأت مدیره این اتاق خطاب به اعضای اتاق بیان داشت: کسانی که علاقمند به حضور در هیأت مدیره این نهاد و تأثیرگذاری مستقیم هستند لازم است با تمدید عضویت و یا درخواست عضویت جدید در راستای ایفای مسئولیت اقتصادی و اجتماعی خود ترتیبی اتخاذ نمایند تا با اعلام کاندیداتوری در انتخابات پیش رو زمینه‌ساز شکل‌گیری یک هیأت مدیره توانمند، چابک، آگاه به بازار مقصد و دارای اطلاعات و اشرافیت میدانی و توان برنامه‌ریزی استراتژیک باشند.

Sorry - Comments are closed