زمینه همکاری‌های مشترک نفتی با عراق فراهم است

جمعی از مدیران و فعالان نفتی عراق از نهمین ساخت تجهیزات نمایشگاه نفت خوزستان بازدید و با مدیران مناطق نفتخیز جنوب پیرامون همکاری‌های مشترک مذاکره کردند .

به نقل از خبرگزاری ایسنا، عبدالرضا دبیری مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در حاشیه این بازدید ، اظهار کرد: در دومین روز از این نمایشگاه دو هیات عالی‌رتبه نفتی از استان بصره عراق در راستای شناسایی توان سازندگان تجهیزات نفتی ایرانی و انتقال مشاهدات خود از این توانمندی‌ها به کمیته همکاری‌های مشترک ایران و عراق از این نمایشگاه بازدیدی داشتند.
وی ادامه داد: این دو هیات جلساتی با مدیران ارشد شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب داشتند. همچنین جلسات جداگانه‌ای نیز با بخش بازرگانی شرکت ملی حفاری ایران و انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت برگزار کردند و از غرفه‌های سازندگان تجهیزات ایرانی در این نمایشگاه بازدید داشتند.
مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب تصریح کرد: این هیات‌ها با مشاهده توانمندی سازندگان شرکت‌کننده در این نمایشگاه که ارائه شده بود، از تجهیزات ساخته شده به دست تولیدکنندگان ایرانی ابراز خرسندی و شگفتی کردند که این تجهیزات واقعا در سطح تجهیزات کشورهای اروپای غربی قرار دارد.
دبیری افزود: زمینه همکاری‌های مشترک و اجرای پروژه‌های بزرگ نفتی در کشور عراق توسط شرکت‌های برتر ایرانی فراهم است. با توجه به تعاملاتی که دو کشور با هم دارند امیدواریم که بتوانیم این مهم را به سرمنزل مقصود برسانیم.
وی افزود: البته مذاکرات در زمینه‌های مشترک بین وزارتخانه های نفت ایران و عراق در سطوح بالا مانند گذشته در حال انجام است اما بازدید امروز این هیات‌ها در راستای شناسایی و یافتن مصادیق این همکاری‌ها بود.

Sorry - Comments are closed