بازگشایی مرز رسمی پرویزخان در آینده نزدیک

فرماندار قصرشیرین گفت: با پیگیری های استاندار کرمانشاه و مسئولان اداره امور مرزی وزارت کشور، بزودی شاهد از سرگیری فعالیت های تجاری و مسافری در مرز رسمی پرویزخان این شهرستان خواهیم بود.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، فرامرز اکبری شنبه شب افزود: فعالیت های مرز پرویزخان به دنبال مسایل سیاسی و اختلاف های اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق که با موافقت شورای امنیت ملی کشورمان چندی پیش تاکنون به حالت تعلیق درآمده بود، در آینده نزدیک شاهد آغاز دوباره مبادلات مرزی و تجاری از این مرز خواهیم بود.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد که در امتداد این مرز طولانی، 2 مرز رسمی پرویزخان و خسروی فعال است که پرویزخان با اقلیم کردستان عراق و خسروی با حکومت مرکزی عراق و بخش عربی هم مرز است.
مرز پرویزخان در شهرستان قصرشیرین به صورت رسمی در سال 86 تاسیس و راه اندازی شد که هم مرز با اقلیم کردستان عراق و در همسایگی استان سلیمانیه کردستان عراق قرار دارد.
هم اکنون عمده کالاهای صادراتی از مرز پرویزخان به مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه و همچنین خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می شود.
پرویزخان یکی از مرزهای راهبردی و مهم کشورمان است که نقش کلیدی و حیاتی در جذب بازار کشور همسایه دارد و بیش از 54 درصد حجم کالاهای صادراتی کشورمان به عراق از طریق این مرز انجام می شود.
قصرشیرین با بیش از 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه واقع شده است.

 

Sorry - Comments are closed