انعقاد قرارداد 860 میلیارد ریالی برای توسعه تجاری بندرخرمشهر

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای توسعه تجارت کانتینری در بندر خرمشهر قراردادی به مبلغ 860 میلیارد ریال با بخش خصوصی منعقد شد.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمد راستاد روز شنبه در حاشیه بازدید از بندر خرمشهر بدون اشاره به زمان و مکان انعقاد این قرارداد اظهار کرد: فعالیت ها در بندر خرمشهر، توسعه این بندر را به همراه داشته که در این زمینه بخش خصوصی سرمایه گذاری خوبی برای توسعه پایانه کانتینری خرمشهر آغازکرده است.
وی اظهارکرد: انعقاد این قرارداد در ماه های آینده روند توسعه تجارت در این بندر را افزایش خواهد داد.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: انعقاد این قرارداد باعث ارتقای زیرساخت های بندر خرمشهر در 15 سال آینده خواهد شد.
راستاد همچنین از انعقاد قرارداد 620 میلیارد ریالی برای خروج 39 فروند شناور مغروقه در اروندرود خبر داد و اظهار کرد: از سال 1372 تاکنون 55 فروند شناور مغروقه از اروندرود و 125 فروند از رودخانه کارون خارج شده است.
وی ادامه داد: برای خروج 39 فروند شناور مغروقه دیگر قرارداد 620 میلیارد ریالی با بخش خصوصی منعقد شده که بزودی وارد مرحله اجرایی می شود.
وی افزود: با خروج این شناورهای مغروقه دیگر مشکلی برای پهلو گرفتن شناورهای تجاری با تناژ بالا در بندر خرمشهر وجود نخواهد داشت.
معاون وزیر راه و شهرسازی میزان هزینه سرمایه گذاری برای لایروبی اروندرود را 210 میلیون یورو عنوان کرد.
راستاد با اشاره به مذاکره با کشور عراق برای لایروبی اروندرود افزود: مذاکرات مثبت با طرف عراقی برای بازگشایی دفتر همکاری های مشترک (سی بی سی) برای تسهیل در عملیات لایروبی انجام شده که پس از توافق، لایروبی اروندرود آغاز می شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی با ابراز رضایت از روند توسعه در بندر خرمشهر گفت: صادرات در این بندر رشد 100 درصدی داشته و تخلیه و بارگیری نیز در این بندر با رشد 50 درصدی روبه رو بوده است.
راستاد اظهار کرد: چشم انداز توسعه و فعالیت در بندر خرمشهر مثبت بوده و با سرمایه گذاری انجام شده به طور قطع این روند ادامه خواهد داشت.
بندرخرمشهر به دلیل واقع‌شدن در مجاورت خلیج فارس و کشور عراق، از اهمیت راهبردی اقتصادی، تجاری و سیاسی ویژه برخوردار است.
نخستین اسکلهٔ خرمشهر در سال 1308 خورشیدی و در جریان پهلوگرفتن یک فروند کشتی اقیانوس ‌پیما به بهره‌برداری رسید.
بندر خرمشهر از بنادر کانتینری کشور در حاشیه خلیج فارس است که به دلیل همجواری با کشور عراق، یک منطقه استراتژیک از نظر تجاری و سیاسی محسوب می شود که با قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند و نزدیکی به پالایشگاه آبادان و صنایع فولاد خوزستان فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری در آن فراهم است.
توسعه پایانه بندر خرمشهر و ساخت یک پایانه استاندارد در زمینی به وسعت 30 هکتار در دستور کار قرار دارد.

Sorry - Comments are closed