تفکیک مرزهای تجاری و مسافری خوزستان سال 97انجام می شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: تفکیک مرزهای تجاری و مسافری شلمچه و چذابه از سال آینده به گونه ای تفکیک می شوند تا در زمان تردد زائران اربعین حسینی وقفه ای در روند صادرات کالاهای غیر نفتی به وجود نیاید.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، فرامند هاشمی زاده شنبه شب در پایانه چذابه افزود: یکی از مشکلات موجود در خصوص حرکت کاروان های اربعین حسینی ، تداخل با فعالیت تجاری و صادرات کالا به عراق از 2 مرز چذابه و شلمچه با حرکت کاروان های اربعین حسینی است.
وی با بیان اینکه این تداخل باعث ضرر و زیان صادرکنندگان و ضربه به اقتصاد کشور شده است اظهار کرد: تجهیز زیرساخت های 2 پایانه شلمچه و چذابه در راستای تفکیک فعالیت تجاری و مسافری آنان است که بر اساس برنامه ریزی به عمل آمده از سال آینده شاهد فعالیت همزمان فعالیت تجاری شلمچه و چذابه و تردد زائران اربعین حسینی است.
توقف فعالیت پایانه های تجاری شلمچه و چذابه در مدت حدود 15تا 20 روزی که زائران اربعین حسینی عازم کربلا هستند همواره گلایه مندی صادرکنندگان را در پی داشته است.
زیرساخت های مسیرهای منتهی به پایانه های چذابه و شلمچه هر سال بهترو مطلوب تر می شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با بیان اینکه زیرساخت های منتهی به مسیرهای پایانه های چذابه و شلمچه هر سال بهتر و مطلوب تر می شود افزود: حدود 80درصد زیربناها و زیرساخت ها مورد نیاز در مسیرهای منتهی به چذابه و شلمچه انجام شده و بقیه این زیرساخت ها به خصوص در بخش راهسازی سال آینده تکمیل می شود.
هاشمی زاده افزود: امسال طرح آبرسانی به موکب مردمی اطراف پایانه به سرانجام رسید ، مشکل پسماند و رفع فاضلاب مواکب برطرف شد و توقفگاه خودرو نیزبه 2 برابر افزایش یافت.
وی گفت: مجموعه این فعالیت های زیربنایی رضایت نسبی زائران و مواکب مردمی را به دنبال داشته است ولی با این حال باید امکانات بسیار بهتری برایی زائران عزیز سازماندهی شود چون استان خوزستان هر سال میزبان انبوه عظیمی از زائران اربعین حسینی است.
* امکانات برای بازگشت زائران اربعین حسینی فراهم است
هاشمی زاده گفت: امکانات و خدمات لازم بخصوص در بخش حمل و نقل برای بازگشت زائران اربعین حسینی از 2 پایانه شلمچه و چذابه فراهم شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان افزود:اتوبوس به اندازه کافی برای بازگشت زائران اربعین حسینی به شهرهای خود فراهم شده و از این بابت نگرانی نداریم.
به گزارش ایرنا هاشمی زاده در شنبه شب در نشستی با شماری از مسئولان اجرایی استان آخرین اقدام های لازم برای تسهیل در بازگشت زائران اربعین حسینی به وطن از 2 پایانه مرزی چذابه شلمچه را مورد بررسی قرار داد.
گذرگاه های مرزی شلمچه وچذابه 2 کانون اصلی تردد زائران اربعین حسینی است.
آماده سازی این 2 گذرگاه مرزی که با 2 استان بصره و میسان مرزمشترک دارند از سال 1390 برای تردد زائران اربعین حسینی شروع شد.

Sorry - Comments are closed