عراق: 2 میلیون و 230 هرار روادید برای زائران ایرانی اربعین صادر شد

روز شنبه اعلام کرد که تاکنون بیش از دو میلیون و 230 هزار روادید ورود به خاک عراق برای زائران ایرانی اربعین حسینی صادر شده است.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، ‘احمد محجوب’ سخنگوی وزارت خارجه عراق با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که سفارت خانه و کنسولگری ها و 16 دفتر نمایندگی وزارت خارجه عراق در جمهوری اسلامی ایران تا دیروز
/جمعه/ این تعداد روادید شامل روادید زائران دیگر کشورهای اسلامی که از ایران به عراق سفر می کنند نیز می شود.
سخنگوی وزارت خارجه عراق پیش بینی کرده است که تعداد زائران ایرانی اربعین حسینی از دو میلیون و 80 هزار نفر در سال گذشته به سه میلیون زائر در سالجاری برسد.
وی هزینه صدور هر برگه روادید ر برای زائران ایرانی 40 دلار اعلام کرده است.
وزارت خارجه عراق اعلام کرده که تلاشی که کنسولگری ها و دفاتر وزارت خارجه در عراق برای صادر روادید در ایران انجام می دهند در سطح دنیا از حیث تعداد، سرعت و روان بودن عمل بی سابقه است.
محجوب تاکید کرد: وزارت خارجه عراق به منظور حمایت های لازم و تضمین موفقیت مراسم زیارت اربعین حسینی، با دستگاه های ذیربط عراق، روند ورود روان زائران را به داخل عراق دنبال می کند.
وزارت خارجه عراق تاکید کرد که تمامی کنسولگری های عراق و دفاتر فعال وزارت خارجه عراق در جمهوری اسلامی ایران همچنان به کار خود برای صدور روادید ورود به عراق جهت مشارکت در مراسم اربعین حسینی ادامه می دهند.

Sorry - Comments are closed