نیمی از گردشگران سلامت کشور از عراق می‌آیند

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور بین الملل گفت: نیمی از گردشگران سلامت از کشور عراق به ایران می‌آیند.

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، دکتر محسن اسدی لاری در نخستین همایش گردشگری سلامت افزود: سال گذشته ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار گردشگر از عراق به ایران آمده که ۱۷ درصدشان گردشگر سلامت بوده اند.

وی گفت: زمینه‌های مناسبی برای جذب گردشگر سلامت از کشور افغانستان وجود دارد، اما به سبب هزینه و زمان طولانی‌تر صدور ویزا، گردشگران سلامت افغانستان به هند می‌روند.

اسدی لاری افزود: باید زمینه‌های مناسب برای جذب گردشگر از کشور‌های متقاضی همچون قرقیزستان، ارمنستان، حتی بلاروس و اوکراین، عمان، از کشور‌های حاشیه خلیج فارس و قطر در آینده نزدیک فراهم شود.

وی گفت: حتی از کشور‌های آفریقایی مانند اتیوپی، کنیا و الجزایر نیز تقاضا برای گردشگر سلامت وجود دارد.
­

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور بین الملل افزود: توجه ویژه ما به کشور‌های محور مقاومت همچون سوریه و لبنان است.

وی گفت: لبنان زمینه‌های مناسبی برای اعزام گردشگر سلامت به ایران دارد.

اسدی لاری خواهان هماهنگی بخش‌های مختلف بیمارستان، صدور ویزا و نظامند شدن تعرفه‌ها و ارائه خدمات پس از درمان به بیماران در زمینه‌های جذب گردشگران سلامت شد که باید آن‌ها را فراهم آورد.

وی همچنین خواهان ساماندهی تمام خدمات ارائه شده به گردشگران همچون خدمات وی آی پی و خدمات جانبی بیمارستانی مانند حمل و نقل و هتلینگ شد و گفت: باید با استفاده از علوم ارتباطات با دیگر کشور‌ها تعامل به روز به منظور جذب سلامت داشته باشیم و به صورت هوشمند و هدفمند برنامه ریزی کنیم.
­

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور بین الملل از سازماندهی بخش خصوصی با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به منظور جذب گردشگر سلامت خبر داد و افزود: از همایش کشور‌های اسلامی که در بهمن ماه برگزار می‌شود حمایت می‌کنیم.

Sorry - Comments are closed