وزیر نفت عراق: درصدد تولید یک میلیون بشکه نفت از چاه های کرکوک هستیم

به دنبال بازپس گیری و کنترل کامل استان کرکوک و چاه های نفت راهبردی آن در 20 اکتبر 2017 (28 مهر) توسط ارتش عراق، وزیر نفت این کشور اعلام کرد که برای تولید یک میلیون بشکه نفت از چاه های کرکوک برنامه ریزی شده است.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، ‘جبار اللعیبی’ وزیر نفت عراق (دوشنبه) در جریان سرکشی از شرکت نفت شمال عراق در استان کرکوک در سخنانی کوتاه گفت: عراق برای تولید یک میلیون بشکه نفت از چاه های نفت کرکوک برنامه ریزی کرده است.
براساس گزارش های رسانه ای، حجم ذخایر نفتی استان کرکوک با بیش از 13 میلیارد بشکه نفت، 12 درصد ذخایر نفتی عراق را تشکیل می دهد.
پیشتر ‘عاصم جهاد’ سخنگوی وزارت نفت عراق میانگین میزان صادرات نفت از چاه های کرکوک را 300 هزار بشکه نفت در روز اعلام کرده بود.
میانگین صادرات نفت عراق براساس اعلام وزارت نفت این کشور در ماه سپتامبر گذشته سه میلیون و 240 هزار بشکه در روز بوده است.
بعد از یورش گروه تروریستی داعش در ژوئن 2014، نیروهای پیشمرگه کنترل استان کرکوک را به دست گرفتند، اما نیروهای دولتی عراق با آزادی ‘التون کبری’ در 20 اکتبر 2017 کنترل کامل کرکوک را مجدد به دست گرفتند.
پیشتر وزارت نفت عراق اعلام کرده بود که از شرکت نفتی انگلیسی ‘برتیش پترولیوم'(BP) خواسته است که فعالیت خود را در چاه های نفت کرکوک برای افزایش تولید از سربگیرد.
به گزارش خبرگزاری عراق (نینا)، وزیر نفت عراق امروز در بازدید از شرکت نفت شمال این کشور، با استاندار کرکوک نیز دیدار و گفت وگو کرد.

Sorry - Comments are closed