مرز سومار در آستانه رسمی شدن است / رشد ۱۹۷ درصدی صادرات

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه از رسمی شدن مرز سومار خبر داد.

به نقل از خبرگزاری مهر، رضا رحیمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان کرمانشاه دارای مرزهای مبادلاتی متعددی است که در این میان بازارچه مرزی سومار از موقیت ممتاز و ویژه ای برخوردار است.

رحیمی افزود: بازارچه مرزی سومار دارای کوتاه ترین مسیر ارتباطی به بغداد است و این ویژگی توانسته نقش به سزایی در افزایش مبادلات تجاری با حوزه عربی کشور عراق ایفا نماید.

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه افزود: در ۸ ماهه نخست سالجاری تعداد ۳۵ هزار کامیون کالا به ارزش ۴۷۴ میلیون دلار از طریق این بازارچه به عراق صادارات صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹۷ درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: موضوع رسمی شدن مرز سومار به دلیل قابلیت ها و پتانسیل های بسیار بالای آن طی ماه های اخیر جزو اولویت های مدیریت ارشد استان و به طور ویژه حوزه اقتصادی استانداری بوده است.

رحیمی از پیگیری های مدیریت ارشد استان در این زمینه خبر داد و گفت: طی این مدت مکاتبات متعددی با معاون اول رئیس جمهور و وزیر کشور در زمینه لزوم رسمی شدن مرز سومار صورت گرفته است. همچنین مدیران اقتصادی استان در جلسات متعدد کارویژه مرز کشور با موضوع رسمی شدن سومار شرکت کرده اند. همچنین طی این مدت بازدیدهای میدانی با حضور تیم های اعزامی از مرکز صورت گرفته است.

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه ادامه داد: در آخرین بازدید میدانی نیز در روز ۳شنبه مورخ ۲۸ آبانماه توسط هیئتی از اعضاء و نمایندگان کارویژه مرز کشور به همراه مدیران اقتصادی استان صورت گرفت که در این بازدید موضوع رسمی شدن مرز سومار مورد بررسی و تاکید مجدد قرار گرفت.

Sorry - Comments are closed