راهکار های حضور در پروژه های حوزه انرژی عراق تشریح شد

جلسه “کمیسیون انرژی” اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق، عصر روز دوشنبه 13 آذرماه 96 برگزار شد.
 در ابتدای این جلسه زمانی فر نایب رییس کمیسیون به تشریح فعالیت های سندیکای برق پرداخت و از تجربیات موفق خود در این مجموعه و راهکارهای حضور در مناقصات و پروژه های برق کشور عراق گزارشی ارائه کرد.
دکتر سید حمید حسینی دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق نیز گزارشی از سفر اخیر خود و هیأت ایرانی به همراه وزیر صنعت، معدن و تجارت به اعضاء کمیسیون ارائه و تاکید کرد کشور عراق از شرکتهای ایرانی برای مشارکت در بازسازی این کشور استقبال می کند.
حسینی ابراز امیدواری کرد امسال به رشد 15 درصدی صادرات به کشور عراق دست یابیم. وی همچنین فعالیت های اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در زمینه ترویج  تجارت بین ایران و عراق و بخصوص با استان بصره را گامی موثر  جهت توسعه همکاریهای تجاری دو جانبه دانست.
وی همچنین از قرارداد سوآپ نفت خام کرکوک به ایران بعنوان یک فرصت طلایی پس از اتفاقات اخیر اقلیم کردستان عراق یاد کرد.
دبیر کل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق خواستار حمایت شرکت ملی پخش و پالایش ایران از تجار و بازرگانان ایرانی و ایجاد اولویت خرید نسبت به تجار غیر ایرانی در تجارت و صدور فرآورده های نفتی به کشور عراق شد.
دکتر پیام پرندا رییس کمیسیون انرژی نیز بر استمرار و تداوم عرضه ی سوخت و فرآورده‌های نفتی جهت تثبیت بازار ایران در کشور عراق تاکید و رقابت سالم توسط تجار ایرانی را لازمه ی فعالیت تجاری موفق برای بخش خصوصی و کشور دانست.
دکتر فلاح عاقبت بین از فعالان حوزه انرژی نیز در این جلسه حضور فعال نمایندگانی از اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در نمایشگاههای مرتبط با حوزه انرژی در کشور عراق را جهت پیشبرد اهداف توسعه ی همکاریهای اقتصادی  لازم و ضروری بیان داشت.
خانم دکتر نوروزی نماینده ی مدیریت بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در این جلسه اظهار داشت: آمادگی لازم برای همکاری با بخش خصوصی وجود دارد لذا ضروری است برای حصول نتیجه ی مطلوب جلسات هم اندیشی منظم و پیگیریهای دوجانبه صورت گیرد تا شرایط لازم برای مشارکت بیش از پیش شرکت ها و بازرگانان ایرانی در تجارت با کشور عراق فراهم شود.
در پایان این جلسه آهنگران دبير انجمن سازندگان تجهيزات صنعت نفت (استصنا) گزارشی از نمايشگاه تجهيزات نفت كه در اهواز برگزار شد به شرکت کنندگان ارايه نمود و نداشتن استاندارد معتبر بین المللی کالاهای تولید داخل در حوزه صنعت نفت را مشکل اساسی کالای تولید کشور جهت حضور در بازار نفت عراق عنوان کرد.
 

Sorry - Comments are closed