یک و نیم میلیون تن از کالاهای صادراتی دراستان مشمول استاندارد اجباری بودند

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه با اشاره به صادرات نزدیک به سه میلیون تن کالا در 9 ماه سپری شده از سال جاری، گفت: یک و نیم میلیون تن از این مقدار مشمول استاندارد اجباری بودند.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمودرضا نیازی اظهار کرد: یک و نیم میلیون تن کالایی که مشمول استاندارد اجباری هستند در حوزه های صنایع غذایی و کشاورزی، صنایع ساختمانی و معدنی، مکانیک و فلزشناسی و … قرار دارند.
وی خاطرنشان کرد: در راستای نظارت بر کیفیت کالاهای صادراتی از ابتدای سال جاری تا پایان آذر، 2 هزار و 128 مورد اظهارنامه صادارتی مورد بررسی قرار گرفت.
نیازی ادامه داد: از مجموع اظهارنامه های صادراتی بررسی شده 110 مورد نمونه برداری مربوط به محوله های فراورده های نفتی صادراتی، 35 مورد نمونه برداری تصادفی از سایر محموله های صادراتی و مابقی مربوط به بازرسی از محموله های صادراتی در گمرک و بازارچه های مرزی، استعلام اصالت پروانه کاربرد علامت استاندارد، کنترل اسنادی محموله ها و تعیین تعرفه بوده است.
مدیرکل استاندارد کرمانشاه ادامه داد: در راستای نظارت بر کیفیت کالاهای وارداتی در 9 ماه سپری شده از سال 96، 187 مورد اظهارنامه وارداتی مورد بررسی قرار گرفت.
وی تصریح کرد: از این تعداد 123 مورد مربوط به تعیین تعرفه کالاهای وارداتی، 29 مورد مربوط به اظهارنامه کالاهای مشمول استاندارد اجباری، 32 مورد مربوط به حذف بازرسی در مبدا و سه مورد نیز مربوط سازمان اموال تملیکی می باشد.
نیازی در پایان، یکی از راهکارهای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی را توجه ویژه به حوزه صادرات عنوان کرد و افزود: در جهت صیانت از کالاهای تولید داخل، کمک به زیرساخت های دستگاه های نظارتی در امر صادرات، ضروری است تا فرآیند کنترل کیفیت محصولات صادراتی و وارداتی منطقه در کمترین زمان و با بالاترین سطح اطمینان انجام پذیرد.
طی سال های اخیر، ببیشترین حجم صادرات کشور به عراق از طریق مرزهای استان کرمانشاه انجام گرفته و از آن به عنوان دروازه صادراتی ایران به این کشور همسایه یاد می شود.

Sorry - Comments are closed