فروش بیش از 9 میلیون لیتر فرآورده‌های نفتی در جایگاههای مرزی منطقه میاندوآب

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه میاندوآب از فروش بیش از 9 میلیون لیتر فراورده های نفتی در جایگاه‌های مرزی منطقه میاندوآب خبر داد.

به نقل از خبرگزاری ایسنا، محمد صادقی اعلام کرد: در راستای جلوگیری از قاچاق فرآورده های نفتی و فروش نفت گاز وبنزین در جایگاه های مرزی مستقر در تمرچین(پیرانشهر) و کیله(سردشت) و بکارگیری سیستم های نرم افزاری جدید و با کنترل ونظارت بازرسان اعزامی این منطقه، مقدار 9 میلیون لیتر فرآورده نفتی(نفتگاز وبنزین موتور) به ارزش ریالی 108 میلیارد ریال فروخته شده است.

صادقی ادامه داد: از ابتدای سال جاری بیش از 8میلیون لیتر فرآورده نفت گاز برای خودروهای سنگین وبیش از 169 هزار لیتر بنزین موتور برای خودروهای سواری عبوری از بازارچه مرز تمرچین پیرانشهر ومقدار 5.1 میلیون لیتر نفت گاز در مرز کلیه سردشت با نرخ تعادلی به فروش رفته که از این بابت مبلغ 108 مییارد ریال درآمد برای دولت محقق شده است.

وی در ادامه با اشاره به مزایای فروش فرآورده‌های نفتی در جایگاههای مرزی از جمله استاندارد سازی باک خودروها و حذف باک اضافی از سوی رانندگان خودروهای سنگین عبوری از مرز و کاهش قاچاق فرآورده های نفتی در مناطق مرزی وجلوگیری از آلودگی‌های محیط زیست اشاره کرد و گفت: با توجه به سیاست گذاری های جدید دولت در خصوص بازگشایی مجدد مرزهای تمرچین و به تبع آن آغاز مجدد صادرات کالا از این مرز به اقلیم کردستان عراق روند رو به رشد فروش فرآورده های نفتی را در این بازارچه های مرزی شاهد خواهیم بود .

به گفته مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه میاندوآب فروش سوخت در مناطق مرزی یکی از راهکارهای موثری است که می تواند بر روند کاهش قاچاق فرآورده های نفتی نفتگاز با توجه به اختلاف قیمت آن در کشور همسایه،تاثیر بسزایی داشته است.

Sorry - Comments are closed