سفر 6 میلیون گردشگر خارجی به ایران

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: بیش از 6 میلیون گردشگر خارجی سال 95 به ایران سفر کردند.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمد محب خدایی روز پنجشنبه در حاشیه نشست هم اندیشی با بهره برداران و مدیران تاسیسات گردشگری خراسان رضوی در مشهد به خبرنگاران افزود: بیشترین تعداد گردشگران خارجی، گردشگران زیارتی است و استان خراسان رضوی به برکت وجود مرقد مطهر حضرت امام رضا (ع) هر سال بیشترین گردشگران خارجی را به خود اختصاص می دهد.
وی با بیان اینکه آمار دقیق از ورود گردشگران خارجی به ایران در سال جاری نداریم، پیش بینی کرد که امسال شاهد افزایش ورود گردشگران خارجی به کشور باشیم.
وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 9 میلیون ایرانی نیز سفر زیارتی و تفریحی به خارج کشور داشتند، گفت: چهار میلیون نفر از این تعداد به سفر زیارتی مشرف شدند که بیش از 2 میلیون نفر آنها برای شرکت در راهپیمایی اربعین به عراق سفر کردند و بقیه هم به سفر تفریحی در خارج از کشور رفتند.
محب خدایی، از ایجاد سامانه یکپارچه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور خبر داد و افزود: در این سامانه تمام محصولات گردشگری به صورت آنلاین در اختیار متخصصان و متقاضیان قرار می گیرد.
وی اظهار کرد: تمام سازمان های دولتی و غیردولتی می توانند راهبردهای عنوان شده در این سامانه را مورد نقد و بررسی قرار دهند.
وی گفت: در سامانه یاد شده تبلیغات به صورت واحد و جامع انجام می شود و به همین دلیل منجر به رقابت سالم خواهد شد و ماندگاری در این سامانه برای عموم ثبت نام کنندگان نیز نیازمند آن است که استانداردهای لازم را رعایت کنند.
محب خدایی افزود: برخی روستاهایی نیز که به دلیل قطع آب یا حاشیه نشینی از چرخه گردشگری بوم گردی خارج شده بودند با تمهیدات انجام شده دوباره به این چرخه بازگشته اند.
وی همچنین گفت: 20 درصد سهمیه وام تخصیصی به حوزه گردشگری و صنایع دستی با سود 6 درصد پرداخت می شود.

Sorry - Comments are closed