تولید نفت عراق از میدان مجنون به ۴۵۰ هزار بشکه می‌رسد

یک مقام نفتی عراقی گفت، این کشور قصد دارد تولید نفت خود در میدان عظیم مجنون را در طی ۳ سال آینده به ۴۵۰ هزار بشکه در روز برساند.

خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز نوشت: یک مقام نفتی عراقی گفت، این کشور قصد دارد تولید نفت خود در میدان عظیم مجنون را در طی 3 سال آینده به 450 هزار بشکه در روز برساند.

احمد عبدالرزاق، رئیس کمیته توسعه میدان نفتی مجنون گفت، شرکت دولتی نفت بصره در حال مطالعه پیشنهادات شرکت های ارائه دهنده خدمات نفتی برای احداث یک چهارچوب تولید جدید جهت افزایش ظرفیت تولید این میدان است.

شرکت نفت بصره در حال تحویل گرفتن فعالیت های میدان مجنون از شرکت رویال داچ شل است که اعلام کرده قصد دارد تا پایان ماه ژوئن از این میدان خارج شود.

جبار اللعیبی، وزیر نفت عراق در ماه نوامبر گفته بود، شرکت های شورون، توتال و پتروچاینا احتمالا با تشکیل کنسرسیومی مسئولیت تولید این میدان را بر عهده خواهند گرفت.

شرکت شل اعلام کرده که بعد از تحویل میدان مجنون به دولت عراق، تلاش‌هایش را روی توسعه و رشد شرکت گاز بصره متمرکز خواهد کرد.

شرکت گاز بصره مسئولیت فرآوری گاز طبیعی تولید شده در کنار نفت خام از میادین جنوبی عراق را بر عهده دارد. این شرکت یک شرکت مشترک ایجاد شده بین شل، شرکت گاز جنوب عراق، میتسوبیشی و پروژه پتروشیمی نبراس است.

عراق با تولید 4.36 میلیون بشکه در روز در ماه ژانویه دومین تولید کننده بزرگ نفت اوپک بعد از عربستان بوده است.

Sorry - Comments are closed