مجوز آغاز پروازهای بین المللی به اربیل و سلیمانیه صادر شد

«تلار فایق» مدیرکل فرودگاه اربیل شامگاه چهارشنبه اعلام کرد با موافقت دولت مرکزی عراق اداره کل فرودگاههای این کشورمجوز آغاز پروازهای بین المللی به فرودگاههای اقلیم کردستان عراق را از امشب صادر کرد.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، وی با اعلام این مطلب به رسانه ها گفت در پی موافقت دولت عراق با لغو پروازهای بین المللی به و از کردستان عراق اداره کل فرودگاههای عراق مجوزهای لازم را از امشب صادر کرده و بدین ترتیب بزودی پروازهای بین المللی به مقصد اربیل و سلیمانیه صورت انجام شده و آسمان کردستان عراق به روی پروازهای بین المللی باز است.
مدیرکل فرودگاه اربیل در ادامه اظهار داشت: برای آغاز پروازهای بین المللی شرکتهای هوایی به یک هفته زمان نیاز دارند.
همزمان با این سخنان بیستون زنگنه رئیس کمیته حمل ونقل در پارلمان عراق روز چهارشنبه در سلیمانیه با اشاره به نشر شایعاتی در خصوص تغییر مدیریت فرودگاهها تاکید کرد مدیران کل فرودگاهها تغییر نخواهند کرد.
وی که به همراه هیاتی به سرپرستی وزیر کشور عراق در کردستان عراق به سر می برد با اعلام این مطلب گفت: شایعاتی هم در خصوص موقتی بودن پروازهای بین المللی به کردستان عراق مطرح شده که صحت ندارد و این مجوز فاقد زمان محدود است.
در پی برگزاری همه پرسی جدایی طلبی در کردستان عراق علیرغم مخالفتهای داخلی و خارجی، پارلمان عراق دولت این کشور را ملزم به اتخاذ اقدامات تنبیهی نمود که یکی از این اقدامات لغو پروازهای بین المللی به و از کردستان عراق بود.
با صدور حکم دادگاه عالی فدرال در خصوص غیرقانونی بودن برگزاری همه پرسی و اعلام پایبندی تشکیلات کردستان عراق به قانون اساسی این کشور دو طرف مذاکرات خود را آغاز و سرانجام اربیل و بغداد در 6 بند برای مدیریت فرودگاهها به توافق رسیدند.

Sorry - Comments are closed