282 هزار تن کالای استاندارد سال 96 از مرز مهران به عراق صادر شد

مدیرکل استاندارد ایلام از افزایش صادرات کالاهای استاندارد خبر داد و گفت: سال گذشته بیش از 282 هزار تن کالای استاندارد از مرز بین المللی مهران به عراق صادر شد.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، مهناز همتی اظهار کرد: عمده کالاهای صادر شده تحت نظارت و کنترل کیفی این اداره کل شامل سنگ های ساختمانی، موزائیک آجر، مواد لبنی و مواد شیمیایی ( کربنات کلسیم) بوده است.
وی افزود: در این مدت 472 مورد آزمون تعیین ماهیت نیز انجام شد که بیشترین کالای آزمون شده مربوط به سنگ های ساختمانی، کربنات کلسیم و سنگ آهن بوده است.
همتی با اشاره به عملکرد اداره کل استاندارد ایلام در سال گذشته در برخی شاخص ها تاکید کرد: در این مدت و براساس بررسی های صورت گرفته روی نتایج حاصل از بازرسی، نمونه برداری و آزمون واحدهای تولیدی، 75 پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان تعلیق یا ابطال شد.
وی با بیان اینکه شرایط صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد نسبت به گذشته تسهیل شده اما نظارت و بازرسی ها تشدید یافته است، گفت: در این مدت(سال گذشته) 18 مورد صدور پروانه استاندارد صادر شد.
مدیرکل استاندارد ایلام اضافه کرد: کارشناسان این اداره کل در سال جاری به همراه نیروهای بخش خصوصی طرف قرارداد به صورت مستمر واحدهای تولیدی و خدماتی را زیرنظر دارند و رعایت استانداردها را پیگیری می کنند.
به گزارش ایرنا، مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی ایلام مهمترین کانون تردد زائر به عتبات عالیات و از مبادی مهم صادرات کالاهای غیر نفتی کشور به عراق است.

Sorry - Comments are closed