تفاهم‌نامه تسهیل ثبت دارو‌های ایرانی در عراق تمدید شد

در جلسه مذاکره هیئت اعزامی وزارت بهداشت عراق و مدیران ارشد سازمان غذا و دارو، تفاهم‌نامه تسهیل ثبت دارو‌های ایرانی در عراق تمدید شد.

به  نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جلسه مذاکره به منظور بازنگری و تمدید تفاهم‌نامه تسهیل ثبت داروهای ایرانی در عراق جهت توسعه صادرات محصولات شرکت های داروسازی کشورمان، روز گذشته مابین هیئت اعزامی وزارت بهداشت عراق و مدیران کل روابط بین الملل و دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در محل ساختمان توسعه مدیریت و منابع این سازمان برگزار شد.

در این جلسه هیئت عراقی ضمن ابراز رضایت از تولیدات شرکت های داروسازی کشورمان عنوان کردند محصولات شرکت های ایرانی در طبقه بندی محصولات واردتی کشور متبوعشان در گروه اول به همراه کشورهای صاحب نام تولید دارو اعم از آمریکا، ژاپن، کانادا و…قرار گرفته است.

هیئت عراقی در ادامه تاکید کردند که واحدهای نظارتی در عراق داشتن پروانه FDA را برای محصولات شرکت های تولید داروی کشورمان الزام آور در نظر نمی گیرند و تنها به گواهینامه GMP که از طرف سازمان غذا و داروی ایران به این شرکت ها ارائه می شود اکتفا خواهند کرد.

در ادامه این جلسه طرفین برای تشکیل یک کارگروه فعال برای پیگیری و رفع مشکلات فرآیند ثبت محصولات شرکت های ایرانی در عراق توافق کردند. این جلسه با بررسی ابعاد دیگر تفاهم‌نامه در جزئیات و بندهای تفاهم‌نامه مذکور ادامه یافته و با جمع بندی و تصویب توافقات به عمل آمده به کار خود پایان داد.

Sorry - Comments are closed