اعزام هیأتی از وزارت کشور به عراق برای نهایی کردن بازگشایی مرز چیلات/ مرز چیلات تا قبل از اربعین بازگشایی می‌شود؟

نماینده مردم دهلران، آبدانان، بدره و دره‌شهر در مجلس گفت: هیأتی از وزارت کشور به زودی به عراق سفر خواهند کرد ‌و نهایی کردن بازگشایی مرز چیلات دهلران را مورد مذاکره قرار خواهند داد.

به نقل از خبرگزاری فارس، شادمهر کاظم‌زاده در خصوص دیدارش با رحمانی‌فضلی وزیر کشور و موضوعات مطرح شده در این دیدار اظهار داشت: در دیدار با وزیر کشور موضوعات مختلفی از جمله بازگشایی مرز چیلات تا قبل از اربعین امسال مطرح شد که شخص وزیر وعده پیگیری موضوع را داد.

وی اضافه کرد: در سفر اخیر وزیر کشور عراق به تهران همراهی در بازگشایی مرز چیلات را از طرف عراقی خواستار شدم و مورد توافق کلی قرار گرفت.

نماینده مردم دهلران، آبدانان، بدره و دره‌شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به همین منظور هیأتی از وزارت کشور به زودی به عراق سفر خواهند کرد ‌و نهایی کردن بازگشایی مرز چیلات دهلران را مورد مذاکره قرار خواهند داد.

کاظم‌زاده با روایتی از وزیر کشور در خصوص  بازارچه چیلات بیان کرد: وزیر کشور گفت که خوشبختانه به دنبال پیگیری‌ها این بازارچه در سال 96 در هیأت دولت مصوب شد و اکنون مسؤولان اجرایی استان ایلام و ‌شهرستان دهلران باید از فرصت پیش آمده استفاده کرده و با همراهی طرف عراقی موضوع را اجرایی کنند.

وی متذکر شد: به منظور پیگیری مسائل حوزه انتخابیه در هفته اخیر با وزیر کشور دیدار کردم و بازگشایی مرز چیلات قبل از اربعین امسال، تسریع در تکمیل زیرساخت‌ها و راه‌اندازی بازارچه مصوب شده چیلات از جمله موارد طرح شده در این دیدار بود.

نماینده مردم دهلران، آبدانان، بدره و دره‌شهر در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: موضوعات تقسیمات کشوری از جمله استقرار شهرداری در چند روستای پرجمعیت، تسریع در استقرار بخشداری دشت عباس، تبدیل شهرستان دهلران به فرمانداری ویژه،‌ تبدیل بخش موسیان به شهرستان از دیگر موضوعات طرح شده بود.

این نماینده مجلس یادآور شد: پرداخت سپرده مردم در موسسات غیرمجاز و کمک عمرانی، تسهیلاتی و قیر یارانه‌ای به شهرداری‌های حوزه انتخابیه از جمله مهم‌ترین موضوعات مورد درخواست شده در این دیدار از وزیر کشور بود.

کاظم‌زاده در پایان ضمن قدردانی از اینکه شخص وزیر در سال گذشته برای نخستین‌بار در چندین مصاحبه رسمی بر لزوم بازگشایی مرز چیلات دهلران تأکید داشته است، تصریح کرد: با این حال اقدامی عملی در این زمینه صورت نگرفته است.

Sorry - Comments are closed