رشد ۴۴ درصدی صادرات استان کرمانشاه در ۴ ماه نخست امسال

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه از افزایش ۴۴ درصدی صادرات گمرکات استان کرمانشاه در چهار ماه نخست سال جاری خبر داد.

خبرگزاری مهر و به نقل از اداره کل گمرکات استان کرمانشاه نوشت: خلیل حیدری اظهار داشت: درچهارماهه نخست سال جاری ۸۸۸ میلیون و ۹۳۳ هزارو ۱۲ دلار کالا به وزن یک میلیون و ۷۶۸ هزارو ۴۸۰ تن از گمرکات و بازارچه های مرزی استان کرمانشاه به خارج از کشورصادر شد است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۴۴ درصد افزایش و از حیث وزن ۲۳ درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه افزود: ۴۱۸ میلیون و ۳۱ هزارو ۲۳ دلار با وزن ۱ میلیون و ۲۶ هزارو ۶۱۸ تن از کالاهای فوق درگمرکات کرمانشاه، پرویزخان، خسروی و پاوه اظهار و صادر شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۴۶ درصد و از حیث وزن ۲۴ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: سایر گمرکات کشور نیز در این مدت ۴۷۰ میلیون و ۹۰۱ هزارو ۹۸۹ دلار کالا را با وزن ۷۴۱ هزارو ۸۶۲ تن از طریق مرزهای استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر کرده اند . که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۴۳ درصد افزایش و از حیث وزن نیز ۲۱ درصد رشد داشته است .

حیدری عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات را لوازم خانه داری و پاکیزگی ،کولرهای آبی ، سیب زمینی محفوظ شده ، رول نایلون پلاستیکی ، انواع کاشی و سرامیک ، ظروف ملامین ، گرید لوله به صورت پودر، گوجه فرنگی تازه یا سردکرده ، انواع بستی ، کیسه پلاستیکی عنوان نموده و افزود: بیشتر کالاهای فوق به کشور عراق صادر می شود.

وی بیان داشت: درچهار ماهه نخست سال ۱۳۹۷ در مجموع از گمرکات استان کرمانشاه به ۳۳ کشور صادرات قطعی صورت گردیده است.

Sorry - Comments are closed