مرز مهران بر روی کامیون های ایرانی باز شد

استاندار ایلام گفت: مرز بین المللی مهران با رایزنی تلفنی استاندار واسط با مقامات عراقی بر روی کامیون های ایرانی باز شد.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی چهارشنبه شب در نشست مشترک با استاندار واسط عراق افزود: پس از رایزنی با ملا طلال استاندار واسط عراق، وی در تماسی تلفنی هماهنگی لازم برای بازگشایی مرز مهران برای بارگیری کامیون ها را انجام داد.

وی یادآور شد: بر این اساس، ترانشیپ کامیون ها در مرز مهران تا 2 هفته آینده ادامه می یابد تا توافقات لازم برای مکان و نحوه ی بارگیری کامیون در مرز مهران از نظر فنی مورد توافق قرار گیرد.

استاندار ایلام اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران برای مسیرهای منتهی به مهران و استان واسط عراق هزینه های بسیار خوبی انجام داده است.

سلیمانی دشتکی تاکید کرد: از مسیرهای مختلف از جمله دهلران به مهران، لرستان به مهران، ملکشاهی به مهران و کرمانشاه و ایلام به مهران برنامه ریزی های بسیار خوبی بویژه از نظر بهسازی مسیرهای ارتباطی در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: 2 کشور دوست و برادر ایران و عراق منافع مشترک اقتصادی در سطح بین المللی دارند و اگر 2 استان ایلام و واسط بتوانند طبق برنامه پیش بروند افق خیلی خوبی در سطح مبادلات اقتصادی بین دو کشور برقرار خواهد شد.

سلیمانی یادآور شد: فعالیت های خوبی در خصوص راه، آب، برق و خطوط ارتباطی انجام داده ایم و انتظار داریم دولت عراق هم به اقدامات متقابل خود سرعت بدهد.

** مرز چنگوله باز می شود

استاندار واسط عراق نیز افزود: در بحث مرز چنگوله اختلاف نظری وجود دارد که با رایزنی حل خواهد شد.

ملا طلال تاکید کرد: در مذاکره ای که با نخست وزیر عراق داشته ام درخواست کردم که این مرز باز شود و ایشان قول مساعد دادند و این خواسته مردم واسط است و در نتیجه دستور بازگشایی و فعالیت در این مرز را صادر کرد.

وی گفت: برای بازگشایی راه ارتباطی شهابی یا چنگوله 13 میلیون دلار از نخست وزیر عراق درخواست کرده ایم.

استاندار واسط عراق افزود: همه نیروها را بسیج خواهیم کرد که مسیر ارتباطی شهابی و چنگوله را بازگشایی کنیم.

طلال گفت: منافع مشترک و باز شدن روابط دو استان واسط و ایلام برای من حائز اهمیت است.

Sorry - Comments are closed