حجم تبادل مرزی ایران و کردستان عراق دو برابر می شود

مرتضی عبادی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل و نوزاد هادی استاندار اربیل راههای توسعه روابط دوجانبه از جمله افزایش تبادل مرزی را مورد و بحث و بررسی قرار دادند.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، در این دیدار که در محل استانداری اربیل برگزار شد زمینه های گسترش روابط اقتصادی و راهکارهای افزایش حجم مبادلات مرزی تا دو برابر وضعیت موجود مورد بررسی و توافق قرار گرفت.

در این دیدار بر هماهنگی و همکاریهای مشترک بین دو طرف تاکید شد و توسعه روابط دوستانه اربیل و تهران در همه زمینه ها مورد تاکید دو طرف قرار گرفت.

استاندار اربیل نیز با تاکید بر اهمیت توسعه روابط دوستانه و همکاریهای مشترک در تمانی زمینه ها از نقش سرکنسول اربیل در این راستا تقدیر به عمل آورد.

در دیداری دیگر سرکنسول ایران در اربیل با کریم سنجاری وزیر کشور اقلیم کردستان عراق دیدار و با وی در خصوص توسعه همکاریهای فیمابین گفتگو کرد.

حجم مبادلات اقتصادی عراق با ایران در 6 ماه گذشته شاهد رشد 20 الی 25 درصدی بوده که سهم اقلیم کردستان عراق در این بخش قابل توجه می باشد.

همزمان براساس سخنان مسئولین عراقی حجم ترددهای مسافری از اقلیم به ایران در ماههای اخیر به 3 هزار نفر در روز افزایش یافته است که قبل از آن روزانه بین 1500 الی 2000 نفر بود.

گفتنی است عراق در منطقه اقلیم کردستان عراق با ایران دارای سه گذرگاه بین المللی و بیش از 12 گذرگاه غیررسمی است که مبادلات اقتصادی و تجاری در این گذرگاهها بین دو طرف انجام می شود.

Sorry - Comments are closed