841 هزار زائر از مرز مهران تردد کردند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت: بیش از 841 هزار زائر در چهار ماهه اول سال جاری از مرز بین المللی مهران (ورود و خروج) به عتبات عالیات سفر کرده اند.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، نورالله دلخواه با بیان عبور راحت و بدون معطلی زائران از مرز مهران به مقصد عتبات عالیات اظهار داشت: از این تعداد زائر بیش از 582 هزار نفر ایرانی و مابقی مربوط به اتباع خارجی بوده که از مرز بین المللی مهران به داخل و خارج از کشور تردد داشته اند.

وی از افزایش تردد زایران اتباع خارجی در مدت یاد شده (چهارماهه) نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و افزود: بیشتر زائران این کاروان ها برای نخستین بار (زائر اولی) به عراق و زیارت بارگاه مطهر ائمه اطهار (ع) مشرف شدند و برای سفر به این اماکن مقدس مرز رسمی و بین المللی مهران را انتخاب کرده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام یادآور شد: هم اکنون تردد زائران در مرز مهران بدون مشکل و با سهولت در جریان است.

دلخواه در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 12 میلیون و 500 هزار تردد خودرو در راه های ارتباطی این استان ثبت شده است.

وی گفت: بیشترین تردد ها در این مدت در محورایلام – بدره، ایلام – سرابله و کمترین تردد نیز در محور لومار – سه راهی عالی آباد ثبت شده است.

وی اضافه کرد: این میزان تردد خودروها در محورهای مواصلاتی استان ایلام نسبت به مدت مشابه سال گذشته 17درصد افزایش را نشان می دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت: بر اساس اطلاعات ترافیک بر خط مرکز مدیریت راه های استان سهم خودروهای سنگین از این میزان تردد 11 درصد است.

دلخواه اضافه کرد: همچنین در این مدت نزدیک به 600 هزار نفر مسافر توسط ناوگان حمل ‌و نقل عمومی برون‌ شهری این استان جابجا شده اند.

Sorry - Comments are closed