موانع گشایش مرز چیلات دهلران رفع می شود

رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: موانع گشایش مرز چیلات دهلران رفع می شود.

به نقل از خبرگزاری مهر، عادل آذر ظهر دوشنبه در بازدید از مرز چیلات واقع در شهرستان دهلران از توابع استان ایلام گفت: اجماع خوبی در مجموعه مدیریتی استان برای گشایش چیلات وجود دارد و در این خصوص اقدامات خوبی به لحاظ کمی و کیفی در حوزه زیرساختی این مرز انجام شده است.

وی تصریح کرد: چون مرز چیلات از بودجه دولت و عمومی کشور تامین اعتبار می شود، لذا در این خصوص گزارشی تهیه می شود تا موانع گشایش این مرز رفع شود و رایزنی ها از طریق وزارت امور خارجه برای پای کار آوردن طرف عراقی دنبال خواهیم کرد.

شادمهر کاظم زاده نماینده حوزه جنوب در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: از تلاش همه مسئولان و به ویژه استاندار ایلام در خصوص مرز چیلات و پیگیری ها در این زمینه قدردانی می شود، حوزه راه دسترسی به چیلات باید تسریع شود و تا پایان شهریور آسفالت و بهره برداری شود.

هزینه ۳۴۰ میلیارد ریالی برای زیرساخت های چیلات

قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام گفت: با توجه به ترد دو میلیون زائر از مرز مهران گشایش چیلات به عنوان یک مرز کمکی برای کاهش ترددها و تسهیل در رفت و آمد زائران نقش مهمی در منطقه دارد و از طرفی از مطالبات جدی مردم منطقه نیز است.

استاندار ایلام باز بودن خط اعتباری چیلات را یادآور شد و افزود: هر آنچه دستگاه ها برای هزینه زیرساخت های چیلات نیاز داشته باشند مشکلی در اعتبار نخواهند داشت و بازشدن این مرز به جد در دستور کار است.

سید حسینعلی موسوی فرماندار دهلران نیز گفت: تاکنون ۳۴۰ میلیارد ریال در حوزه زیرساخت های آب و برق، فیبر نوری و تامین آب شرب این مرز هزینه شده است و به لحاظ زیرساختی مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: با توجه به اقدامات انجام شده و پیگیری مسئولان در سطح استان و کشور و از طرفی مطالبه مردم نیاز است از طریق وزارت امور خارجه پیگیری ها برای این مرز انجام شود.

Sorry - Comments are closed