عراقی ها رکورد سفر به ایران در 5 ماه نخست سال را شکستند

مدیرکل نظارت و ارزیابی سازمان گردشگری با استناد با آمار پلیس مهاجرت ایران گفت: در 5 ماه نخست امسال 1/263/000 گردشگر عراقی وارد ایران شدند که بی سابقه است.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، محمد ثابت اقلیدی مدیرکل نظارت و ارزیابی سازمان گردشگری با استناد با آمار پلیس مهاجرت ایران گفت: در 5 ماه نخست امسال 1/263/000 گردشگر عراقی وارد ایران شدند که بی سابقه است.

به گفته اقلیدی برخلاف تصورها و گزارش‌های جهانی، عراقی‌های مسافر در ایران به مراتب از چینی‌ها و سایر گردشگران ولخرج‌تر شده‌اند. این‌ها موضوعاتی است که باید در برنامه‌ریزی‌ها به آن توجه کرد.

او همچنین در پاسخ به انتقادهایی که این مدت به شیوه سفر عراقی‌ها در ایران شده است، گفت:‌ عراقی‌ها به واسطه زندگی عشیره‌ایشان عادت دارند خانوادگی و پر جمعیت سفر کنند، آن‌ها معمولا مدت زمان زیادی را در یک منطقه می‌مانند برای همین هتل‌ و یا خانه‌ای را طولانی‌مدت اجاره می‌کنند، اما موضوع مهم‌تر درباره گردشگران عراقی این است که دیگر فقط برای زیارت به ایران سفر نمی‌کنند و علاوه‌بر اصفهان و شیراز به نقاط کمتر شناخته شده‌ای همچون چهارمحال و بختیاری هم می‌روند. اکثر عراقی‌ها با انگیزه درمان به ایران سفر می‌کنند و ضرورتا دوره‌ای را برای نقاهت سپری می‌کنند بنابراین بیشتر هزینه می‌کنند.

این درحالی است که درهفته های اخیر تلاشهای فراوانی جهت کم رنگ کردن مسافرت های زیارتی، سیاحتی و درمانی مردم عراق به ایران از سوی برخی رسانه های معاند صورت پذیرفت.

Sorry - Comments are closed