عراق طبق قرارداد باید پول گاز را به یورو بدهد / شرکت ملی گاز با دریافت مبلغ به دینار مخالف است

معاون وزیر نفت در امور بین الملل گفت: شرکت ملی گاز موافق نیست که پول گاز صادراتی به عراق به دینار گرفته شود زیرا در قرارداد ذکر شده بود که این مبلغ به یورو پرداخت شود.

به نقل از خبرگزاری ایلنا، امیرحسین زمانی نیا درباره فعالیت‌های دو کشور ایران و عراق در زمینه اکتشاف و تولید اظهار داشت: در دیدار اخیر رؤسای جمهور دو کشور اشاراتی در این خصوص شده، یادداشت تفاهمی نیز 1.5 سال پیش بین وزرای نفت دو کشور امضا شده بود، اکنون کار کارشناسی آن انجام می شود، ما هم علاقمند به انجام این کارهستیم.

وی درباره پرداخت پول گاز صادراتی ایران به عراق به دینار تصریح کرد: شرکت ملی گاز موافق نیست که به دینار گرفته شود زیرا در قرارداد ذکر شده بود که به یورو پرداخت شود. 

معاون وزیر نفت در امور بین الملل با بیان اینکه معافیت های 8 کشور در روند افزایش واردات از ایران تاثیر مثبت داشته است، درباره توقف واردات نفت کره و ژاپن نیز گفت: این دو کشور در ماه‌های اکتبر و نوامبر از ما نفت نخریده‌اند.

رئیس جمهوری روز یکشنبه در دیدار با همتای عراقی گفته بود: ما در زمینه روابط و تبادل برق، گاز، فرآورده‌های نفتی و همچنین فعالیت‌های دو کشور در زمینه‌های کشف و استخراج نفت و اتصال راه‌آهن دو کشور از سمت غرب و جنوب گفت‌وگو کردیم.

Sorry - Comments are closed