مسائل دوجانبه و منطقه ای؛ محور گفتگوی ظریف با رئیس جمهور عراق

وزیر امور خارجه کشورمان که در بغداد حضور دارد، دوشنبه شب با برهم صالح، رئیس جمهور عراق دیدار و در خصوص مهمترین موضوعات و مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی گفتگو کرد.

به نقل از خبرگزاری مهر، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که در بغداد حضور دارد، دوشنبه شب با برهم صالح، رئیس جمهور عراق دیدار و در خصوص مهمترین موضوعات و مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی گفتگو کرد.

ظریف در این دیدار با اشاره به دیدارهای خود با مقامات عالی و شخصیت های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی عراقی، مذاکرات صورت گرفته را سازنده و آغازگر فصل نوینی در ارتقاء و تحکیم همکاریهای فی مابین دو ملت و کشور برادر و همسایه ارزیابی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در این دیدار با اشاره به همایش اقتصادی مشترک ایران و عراق که     مورد استقبال کم نظیر جامعه بازرگانان و کارآفرینان دو کشور قرار گرفت، آن را رویدادی مهم در پیشبرد همکاریهای دو جانبه در زمینه های مختلف بین دو کشور برشمرد.

برهم صالح رئیس جمهور عراق نیز در این دیدار، ضمن اشاره به دیدار گذشته اش از تهران و نیز پیشرفت های قابل ملاحظه در روابط اقتصادی و بازرگانی دو کشور، از روند جاری و آینده این مناسبات با هدف تقویت پیوندهای دو ملت عراق و ایران ابراز رضایت و خرسندی کرد.

طرفین همچنین در این ملاقات در خصوص مسایل منطقه ای و چگونگی همکاریها و هماهنگی‌های دو کشور در این زمینه تبادل نظر کردند.

Sorry - Comments are closed