سفر ظریف نشانه روابط تاریخی و خوب ایران و اقلیم است

‘نیچروان بارزانی’ نخست وزیر اقلیم کردستان عراق، سفر ‘محمدجواد ظریف’ وزیر امور خارجه کشورمان به این منطقه را نشانه تاریخی و مثبت بودن روابط فی مابین دانست.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق روز سه شنبه در سخنانی در همایش فعالان اقتصادی ایران و اربیل، ضمن خیر مقدم به وزیرامورخارجه ایران گفت: سفر آقای ظریف به اقلیم نشانه روابط تاریخی خوب با اقلیم است.
وی افزود: به عنوان مثال اگر کمک ایران در موضوع فاجعه حلبچه نبود صدای مظلومیت کردها به جایی نمی رسید.

بارزانی اظهار داشت: ملت ایران همواره برادر و دوست مردم اقلیم کردستان عراق بوده است.

نیچروان بارزانی در ادامه تصریح کرد: در چهارسال گذشته اقلیم شرایط سختی را تجربه کرد و شرکتهای ایرانی در این شرایط همراه ما بودند، اما امروز وضعیت اقلیم به سوی بهبودی پیش می رود.

نخست وزیر دولت اقلیم کردستان عراق در ادامه اظهار کرد: من به جناب وزیر وعده دادم که مشکلات شرکتهای خصوصی ایرانی را حل و فصل کنیم و با خوشبینی به آینده می نگریم.

بارزانی گفت: ما مرزهای طولانی و روابط تاریخی و فرهنگی گسترده ای با ایران داریم و در این راستا توسعه روابط عراق با ایران و اقلیم با ایران را در اولویت قرار می دهیم.

وی تاکید کرد: ما در اقلیم کردستان عراق از دولت عادل عبدالمهدی حمایت می کنیم و تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد تا این دولت موفق شده و اختلافات اربیل و بغداد حل و فصل شود.

بارزانی اظهار امیدواری کرد که نشست های اقتصادی اربیل و سلیمانیه باعث توسعه روابط سیاسی و اقتصادی ایران و اقلیم شود.

نخست وزیر دولت اقلیم کردستان عراق در ادامه از نقش مثبت سفیر ایران در عراق و سرکنسولگریهای ایران در اربیل و سلیمانیه برای توسعه روابط تقدیر و تشکر کرد.

Sorry - Comments are closed