افزایش صادرات به عراق از طریق خوزستان +فیلم

استاندار خوزستان گفت: صادرات به عراق در طول چهار سال گذشته به دو برابر افزایش یافت .

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، غلامرضا شریعتی در همایش روز ملی صادرات و تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان گفت: در استان خوزستان نیز تلاش های بسیاری انجام شد به نحوی که صادرات به عراق از گمرکات استان خوزستان طی ۴ سال از ٨٠٠ میلیون دلار به بیش از ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار رسید.
وی با اشاره به اینکه رشد جمعیت و همچنین شرایط کنونی در منطقه موقعیت مناسبی جهت صادرات محصولات ایرانی را فراهم کرده است افزود : وجود شرکت های بزرگ سیمان، فولاد و سایر تولیدات صنعتی، محصولات کشاورزی و صنایع غذایی مختلف فرصت های ارزشمندی برای صادرات از استان خوزستان است .
استاندار خوزستان ادامه داد : توسعه صادرات غیر نفتی بعنوان یک راهبرد اصلی مورد توجه بود که پس از برجام فضای مساعدتری پیش روی کشور برای تحقق این هدف قرار گرفت .
شریعتی چهار کشور عراق، عمان، روسیه و قطر را به عنوان بازارهای هدف صادراتی استان برشمرد و گفت : تلاش می کنیم با اعزام هیئت های تجاری و ارزیابی این بازارها ، تمام امکانات خود را در جهت افزایش صادرات به آنها بسیج کنیم .
وی افزود : به زودی و با کمک سازمان توسعه تجارت خطوط دریایی و هوایی به عمان و قطر از استان خوزستان راه اندازی می شود و پس از اخذ مجوز مرز هوایی دزفول نیز پرواز صادراتی به روسیه نیز راه اندازی خواهد شد .
در این مراسم از صادرکنندگان نمونه ی استان خوزستان تجلیل شد.

Sorry - Comments are closed