مرکز تجاری در سلیمانیه عراق ایجاد می شود

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: برای تسهیل امور تجارت خارجی با اقلیم کردستان عراق مرکز تجاری در شهر سیلمانیه ایجاد می شود.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، حسین نجاتی روز چهارشنبه در جلسه هم اندیشی میز تجاری عراق افزود: مدیران انجمن های تخصصی صنعتی استان می توانند به همراه واحدهای تولیدی تحت پوشش خود از وجود این مرکز برای توسعه مناسبات اقتصادی با تجار عراق به ویژه اقلیم کردستان استفاده کنند.

وی اظهار داشت: این مرکز در زمینی به وسعت 300 مترمربع و در مرکز شهر سلیمانیه ایجاد می شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی با اشاره به مناسبات اقتصادی ایران با عراق یادآوری کرد: با توجه به ملاقات اخیر مسوولان اقتصادی هر 2 کشور و عقد تفاهم نامه همکاری اقتصادی، ایجاد این مرکز تجاری موجب تسهیل در امر داد و ستد و شناخت مناسب از بازار عراق برای صنعتگران و تجار استان می شود.

نجاتی پذیرش کالاهایی مانند لوازم خانگی، انواع سیستم های سرمایشی، پوشاک، صنایع غذایی و آرد از سوی عراق را فرصت مناسبی برای افزایش صادرات این نوع کالاها به این کشور دانست.

وی با بیان اینکه در مقطع کنونی راه نجات اقتصاد کشور توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی است، گفت: تجار و صنعتگران استان باید با ایجاد کنسرسیوم های صادراتی قوی در جلب نظر بازارهای اقتصادی کشورهای همسایه گام های اساسی بردارند.

آذربایجان شرقی با داشتن حدود 4 هزار و 400 واحد تولیدی در زمینه های مختلف از قطب های صنعتی کشور محسوب می شود.

Sorry - Comments are closed